شهید مهدی پیرمحمدی:

مبادا مسئولان پا روی خون شهیدان بگذارند

سردار شهید مهدی پیرمحمدی در فرازی از وصیتنامه خود خطاب به مسئولان می‌نویسد: ای برادران! مبادا که ارزش‌های پست دنیا چشم‌های شما را از بصیرت باز داشته و دل‌های شما را از حب‌الله محروم گرداند و خدای ناکرده پا روی خون شهیدان گلگون‌کفن گذاشته و از خط راستین امامت و ولایت خارج شوید.
کد خبر: ۲۴۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ - 15July 2017

مبادا پا روی خون شهیدان بگذاریدبه گزارش دفاع پرس از زنجان، سردار شهید «مهدی پیرمحمدی» در 26 فروردین ماه 1335 درخانواده‌ای پایبند به اصول دینی و اخلاقی در شهرستان زنجان متولد شد.

مهدی که دوران کودکی‌اش همراه بود با دوران خفقان نظام طاغوتی پهلوی و اشاعه فرهنگ بی‌بندوباری غربی، به تشویق پدر دلسوز و فاضلش که خود از حافظان قرآن کریم بود، قبل از اینکه وارد مدرسه و دوره ابتدائی شود در کلاس‌های مختلف قرآنی شرکت نمود و از همان ایام خردسالی با اسلام و تفکرات و اندیشه‌های والایش آشنا شد و با ایمانی پاک و راسخ پا به میدان علم و تحصیل نهاد و با تلاش و پشتکاری وصف‌ناپذیر توانست دوره‌های مختلف آموزشی را یکی بعد از دیگری با موفقیت پشت سر گذاشته و از هنرستان صنعتی دیپلم راه و ساختمان را اخذ نماید.

دوران اتمام هنرستان شهید پیرمحمدی مصادف با اوج گرفتن انقلاب و اعتراضات مردمی در زنجان می‌شود، مهدی هم که از خیل عاشقان اهل بیت (ع) و امام خمینی (ره) بود، با شنیدن اولین نغمه‌های انقلاب شکوهمند اسلامی، به سیل خروشان انقلابیون پیوست.

مهدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم از پا ننشسته و با کمال میل هست و نیست خود را وقف امام (ره) و انقلاب نمود و به طور مستمر مشغول پاسداری و حراست از نهال نوپای حکومت اسلامی می‌شود.

با تشکیل سپاه پاسداران در سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره)، مهدی بی درنگ وارد سپاه شد. با آغاز قضیه کردستان و شروع درگیری‌های مسلحانه گروهک‌های ضد انقلاب با نیروهای انقلابی، مهدی دلیرانه کوله‌بار جهاد و مبارزه برداشته و حدود یک سالی در مناطق جوانرود، اشنویه، مهاباد و بوکان استان کردستان با ایادی مزدور استکبار به مقابله و نبرد می‌پردازد و از خود حماسه‌های عظیم و خاطرات شگفتی از ایثار و فداکاری برجای می گذارد.

مهدی با شروع جنگ تحمیلی از سوی صدام بعثی، شتابان عازم مناطق جنوبی کشور شده و جانانه مشغول خدمت و نبرد در جبهه های حق علیه باطل می شود و جسورانه و بی باک در عملیات های مختلفی مانند عملیات طریق‌القدس، رمضان، محرم و عملیات والفجر 4 شرکت می کند.

مهدی در عملیات والفجر 4 فرماندهی گردان ولی عصر (عج) را بر عهده گرفته و در منطقه پنجوین عراق بعد از نبردی سنگین با مزدوران بعثی و شکستن خطوط اول دشمن، به شدت زخمی و جهت مداوا به عقب منتقل می شود.

سردار پیرمحمدی بدلیل جراحات شدید مدتی در بیمارستان بستری شده و بعد هم برای طی دوران نقاهت به زنجان برگشته و در منزل مشغول استراحت می‌شود، در این مدتی که مهدی از جبهه‌ها دور است، فرماندهان جنگ طرح عملیات خیبر (جزایر مجنون عراق ـ اسفندماه 1362) را برنامه‌ریزی می‌کنند و کم‌کم خبر عملیات جدید ما بین بچه های قدیمی جبهه می گردد و مهدی هم که شیفته و دلباخته شب های حمله و لحظات پر از معنویت بود، با شنیدن این نوید چنان به شوق و هیجان می آید که بدون توجه به زخم های بهبود نیافته پیکرش، سراسیمه راهی جبهه شده و با اصرار فراوان موفق به شرکت در عملیات می شود.

گردان خط شکن حضرت ولی عصر (عج) استان زنجان که آن روزها در لشکر 17 حضرت علی ابن ابیطالب (ع) معروف به گردان ضد زره بود، در طول عملیات خیبر ماموریت های بسیار سخت و دشواری را در خطرناکترین مناطق درگیری برعهده گرفته و ضمن شکستن خطوط اول دشمن، چند شبانه روز برای تثبیت منطقه عملیاتی جانانه با نیروهای تعلیم دیده و مجهز گارد ریاست جمهوری عراق جنگیده و با چنگ و دندان و ایثار جان از خطوط دفاعی حراست و پاسداری می نمایند.

سرانجام سردار پیرمحمدی زمانی که برای شناسائی محل ماموریت گردان راهی منطقه عملیاتی در جزیره شمالی مجنون شده بود در هفتم اسفندماه سال 62 به درجه والای شهادت نائل می آید.

فرازی از وصیتنامه شهید مهدی پیرمحمدی:

ای پیروان روح‌الله و ای کربلائیان! زمانی که عرصه را بر طاغوتیان و شیطان‌صفتان تنگ کرده‌اید باید بدانید که ادامه حیات شجره سرخ‌گون انقلاب پر بار الهی ما جز با شهادت میسر نمی‌باشد و باید آگاه باشید که در این لحظات تاریخ ساز دوباره همان حماسه بدر محمدی (ص) و نینوای حسینی است که تجلی دیگری در سرزمین های تفتیده غرب و جنوب پیدا کرده است و هم اینک باز همان حسین (ع) است که فریاد می‌زند «ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی فیاسیوف خذینی» و شما را نیز به یاری طلبیده و ندا سر می‌دهد که «هل من ناصر ینصرنی» و باز همان شهیدان مظلوم و تشنه کام فرات‌اند که شما را به جهاد و قیام و صبر و استقامت در برابر یزیدیان دوران فرا می‌خوانند.

و حال با توجه به فرصت بسیار اندکی که داریم، توصیه‌ای نیز به مسئولین امر می‌کنیم و آن اینکه ای برادران عزیزی که رسالت سنگین پاسداری از آرمان‌های پاک شهیدان بر دوشتان سنگینی می‌کند مبادا که ارزش‌های پست دنیا چشم‌های شما را از بصیرت باز داشته و دل‌های شما را از حب‌الله محروم گرداند و خدای ناکرده پا روی خون شهیدان گلگون کفن گذاشته و از خط راستین امامت و ولایت خارج شوید.

و در آخر از خداوند متعال برای بازماندگان خویش اجر جزیل و صبر جمیل خواستارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار