نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی :

مادران شهدا در اجر شهادت فرزندانشان سهیم هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مادر به معنای صحیحش در همه شهادت‌ها زیر سهم است، گفت: مادر نقش خود را در همه صحنه‌ها ایفا می‌کند و اگر کسانی پیدا شوند که شایستگی حضور در صحنه کربلا و دفاع مقدس را دارند به این دلیل است که مادر است که این چنین انسان‌هایی را پرورش داده است.
کد خبر: ۲۴۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ - 15July 2017
مادر در همه شهادت ها زیر سهم استبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی امروز (24 تیر) در چهارمین یادواره لشکر فرشتگان بیرجند اظهار داشت: در نظام خلقت آنچه که پیش می‌آید اتفاق نیست بلکه سلسله علت و معلول است که به نتیجه می‌رسد.

وی با بیان اینکه انواع سلسله علت و معلول برای تحقق انسان بالفعل وجود دارد، گفت: خانواده‌ها نقش مهمی در رسیدن انسان به بالفعل بودن دارند و انسان‌های بزرگ و شایسته این سلسله علت و معلول را طی کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه چهار عامل اصلی بر روی نفس انسان تاثیرگذار هستند، افزود: این چهار عامل شامل وراثت، تعلیم، تربیت و محیط است و در این چهار عامل نقش زن به طور کامل می‌درخشد.

آیت‌الله عبادی با توجه به اینکه نقش مادربودن یک زن گستردگی بسیاری دارد، اظهار کرد: اگر وراثت در فرزند نقش داشته باشد نقش وراثت مادر در فرزندش بسیار قوی است و اگر تعلیم در سازندگی یک انسان شایسته تاثیر بگذارد باید بداند که معلم او مادر است.

وی با بیان اینکه تغذیه روی انسان نه تنها در جهت جسمی بلکه مسائل روحی و فکری نیز تاثیر دارد، گفت: مادر است که فرزند را از نظر روحی و جسمی تغذیه می‌کند و مادر در وراثت، تعلیم، تربیت و تغذیه حرف اول را می‌زند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مادر به معنای صحیحش در همه شهادت‌ها زیر سهم است، افزود: مادر نقش خود را در همه صحنه‌ها ایفا می‌کند و اگر کسانی پیدا شوند که شایستگی حضور در صحنه کربلا و دفاع مقدس را دارند به این دلیل است که مادر است که این چنین انسان‌هایی را پرورش داده است.

آیت‌الله عبادی با بیان اینکه مادر در جهت جنگ فرهنگی نیز فعالیت دارد، اظهار کرد: سهم لشگر فرشتگان این نیست که تنها از جهت فیزیکی در صحنه جنگ جان بدهند بلکه سهم‌شان این است که انسان‌هایی مومن و شایسته را پرورش دهند و به همین دلیل است که امام راحل فرمودند از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود.

در پایان این یادواره از بانوان مجاهد، مادران و همسران شهدا و جانبازان بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، مدیرکل اداره اوقاف خراسان جنوبی و مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تجلیل به عمل آمد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار