سرلشکر صفوی در بازدید از یگان‌های انتظامی خراسان رضوی:

اقتدار نظام وابسته به اقدامات هوشمندانه ناجا است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران وابسته به اقدامات هوشمندانه نیروی انتظامی در کشور است.
کد خبر: ۲۴۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ - 15July 2017
اقتدار نظام وابسته به اقدامات هوشمندانه ناجا استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر پاسدار «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بازدید از یگان‌های انتظامی استان خراسان رضوی و در جمع معاونان و فرماندهان فرماندهی انتظامی این استان با اشاره به ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدات استان گفت: استان خراسان رضوی با داشتن ظرفیت‌های بسیار و فرصت‌ها و تهدیدات، از موقعیت منحصر به فردی در بین استان‌های کشور برخوردار است و ویژگی‌های خاص این استان در صورت فقدان برنامه ریزی‌های مناسب می‌تواند تبدیل به چالش‌های بسیاری شود.

وی افزود: گستردگی نوع و میزان استفاده دشمن از فناوری‌های نوین فراتر از استفاده آن در داخل کشور است و فناوری‌های نوین علی‌رغم ایجاد فرصت‌های بسیار می‌توانند منجر به پیدایش بستر تهدیدات جدی برای امنیت استان و کشور شود.

سرلشکر صفوی ادامه داد: خراسان رضوی یکی از مناطق راهبردی کشور است و وجود جمعیت کثیر حاشیه نشین و مهاجر از کشورهای همسایه معضل بزرگی برای استان است و وقتی لایه‌های مختلف مسائل اقتصادی، فرهنگی و سایر معضلات بر هم منطبق شد، آنگاه تهدیدات و مشکلات تبدیل به تهدیدات چند بعدی و مجموعه‌ای از تهدیدات در قالب تهدیدات هیبریدی یا تهدیدات ترکیبی خواهد شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تبیین راه حل‌های مقابله با تهدیدات و چالش‌های امنیتی استان خراسان رضوی گفت: تقویت قرارگاه مشترک اطلاعاتی و عملیاتی در استان می‌تواند منجر به فهم مشترک از مسائل و اشراف و هماهنگی اطلاعاتی بیشتر شود که از نتایج آن طرح ریزی‌های عملیاتی برای پیشگیری، مقابله و حتی پیش‌بینی‌ها در بحران‌های اقتصادی است.

وی افزود: بایستی با نگاه به آینده، روند ناامنی‌ها و امنیت پایدار در استان و ظرفیت پیش بینی، رصد و سناریوسازی برای چالش‌های پیش رو را ایجاد کرد و در این ظرفیت‌سازی بیشتر از توان علمی اساتید و دانشگاه‌ها برای فهم و درک راه حل‌های مقابله با چالش‌های اجتماعی و حل مسائل استفاده کرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه اقتدار نظام وابسته به اقدامات هوشمندانه ناجا در کشور است، بر دقت و هوشمندی بیشتر تاکید کرد و افزود: برای تعادل سازی و تعادل بخشی در ظرفیت‌ها به استان خراسان رضوی نیازمند تدوین نقشه جامعی هستیم.

سرلشکر صفوی با تاکید بر ضرورت تدوین نظام نامه جامع امنیتی استان گفت: بایستی برای دغدغه برخورد با ناامنی به سناریوسازی بپردازیم و در این راستا می‌بایست به تدوین نظام نامه امنیتی و حاشیه نشینی در استان خراسان رضوی توجه کافی و در آن تمامی اقدامات هم راستاسازی شود.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها