رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد

دستگیری سارقینی که زن جوان را طعمه قرار می دادند

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقانی خبر داد که با فریب بانوان اقدام به سرقت از آنها می کردند.
کد خبر: ۲۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷ - 09August 2014

دستگیری سارقینی که زن جوان را طعمه قرار می دادند

به گزارش خبرنگار اجتماعی "دفاع پرس" در مورخه 24 خرداد ماه سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری 151 یافت آباد به مأموران اعلام کرد که توسط یک خانم و دو نفر آقا مورد زورگیری قرار گرفته است.

پرونده در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با موضوع "زورگیری" تشکیل و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


مالباخته پس از حضور در پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: "حدودا دو ماه پیش از سرقت، در حین مسافرکشی با خانم جوانی آشنا شدم که مدعی بود از همسرش متارکه کرده و خودش به تنهایی سرپرستی فرزندش را بر عهده دارد؛ در حالیکه تحت تأثیر صحبت های این خانم قرار گرفته بودم، تصمیم گرفتم تا از طریق اعضای خانواده و دوستان خود و همسرم نسبت به جمع آوری کمک مالی برای این خانم اقدام کنم".

وی با بیان این که برای گرفتن مدارک به درب منزلم آمدند اما من را با چاقو تهدید کرده و در اتاقی حبس کردند افزود: "پس از گذشت حدودا دو ماه،  یکی از بستگان قول مساعدی در خصوص تهیه وام کم بهره ویژه افراد نیازمند به من داد؛ با این خانم تماس گرفته و قرار شد تا وی مدارک شناسایی مورد نیاز دریافت وام از قبیل درخواست وام، مدارک شناسایی و ... را به درب منزل بیاورد. حدودا ساعت هفده در تاریخ 29 تیر ماه سال جاری زنگ درب خانه به صدا درآمد و من برای گرفتن مدارک به درب منزل مراجعه کردم که ناگهان دو نفر آقا به همراه این خانم جوان وارد خانه شده و با تهدید چاقو مرا به داخل یکی از اتاق ها بردند؛ آنها بلافاصله مرا در داخل اتاق خواب حبس کرده و پس از سرقت وجوه نقد و دیگر اموال باارزش داخل خانه، به سرعت از خانه خارج شدند".

 مالباخته در ادامه اشاره به یادداشت شماره پلاک خودرو پراید سفید رنگ سارقان، به کارآگاهان گفت: "زمانیکه سارقان از خانه خارج شده و قصد سوار شدن به ماشین خود را داشتند، از طریق پنجره مشرف به داخل کوچه توانستم تا شماره پلاک خودرو آنها را بردارم ".

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص خودرو پراید شناسایی شده ، کارآگاهان موفق به شناسایی آخرین مالک آن به نام "امیر . ع" ( 25 ساله ) شدند.

با شناسایی "امیر . ع" به عنوان یکی از متهمان پرونده و شناسایی تصاویر وی از سوی مالباخته، کارآگاهان پایگاه پنجم آگاهی در مورخه 29 تیر ماه سال جاری موفق به دستگیری "امیر . ع" در منطقه تهرانسر شدند.

"امیر . ع" که پس از دستگیری و شناسایی توسط مالباخته، چاره ای جز بیان حقیقت نداشت با اعتراف صریح به سرقت و زورگیری از مالباخته به کارآگاهان گفت: "بهمراه یکی از دوستانم بنام رضا تصمیم گرفتیم تا برای تأمین هزینه های خود و بویژه هزینه خرید موادمخدر، شروع به زورگیری کنیم و برای اینکار تصمیم گرفتیم تا همسر "رضا" بنام "زهرا" را به عنوان طعمه در مسیر افراد قرار دهیم ". 

با شناسایی "رضا . د" ( 30 ساله ) و "زهرا . ر" ( 28 ساله ) به عنوان دیگر اعضای گروه سارقین زورگیر، دستگیری این دو متهم در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان این دو متهم را نیز دستگیر و به پایگاه پنجم آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه "داوود مرادی"، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: "با توجه به اعتراف صریح متهم به زورگیری از مالباخته و احتمال ارتکاب سرقت های زورگیری به شیوه های مختلف از جمله مسافرنما، مسافربرنما، سرقت منازل و ... از طریق طعمه قرار دادن یک زن جوان، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و هر سه متهم جهت انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم احتمالی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: از شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند".

نظر شما
پربیننده ها