افشاگری «نعیم قاسم» در پرونده آوارگان سوری در لبنان

معاون دبیرکل حزب الله لبنان فاش کرد بنا به دلیلی خاص، برخی طرف‌ها نمی‌خواهند آوارگان سوری مقیم لبنان، در برهه کنونی به کشورشان بازگردند.
کد خبر: ۲۴۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰ - 15July 2017
افشاگری «نعیم قاسم» در پرونده آوارگان سوری در لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان فاش کرد که سازمان ملل و برخی کشورهای بزرگ تصمیم گرفته اند در برهه کنونی، آوارگان سوری به کشور بازنگردند تا از آن به عنوان اهرم فشاری علیه دولت سوریه استفاده کند.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، شیخ قاسم در ادامه ابراز امیدواری کرد دولت لبنان از فشارهای سیاسی عربی و بین المللی خلاص شود تا بتواند تصمیم به مذاکره با دولت سوریه برای بازگرداندن آوارگان بگیرد.

وی در ادامه از دولت لبنان خوسات واقعیت آوارگان را به صورتی دقیق دریابد و سپس گفت: این آوارگان از فقر، بیماری و واقعیت اجتماعی سخت در رنجند و در مقابل نیز لبنانی‌ها بار این آوارگی را تحمل می‌کنند.

شیخ قاسم تأکید کرد : مذاکره دولت لبنان با دولت سوریه واجب و ضروری است زیرا برای آوارگان بهتر است که پس از برقراری امنیت در بسیاری از مناطق سوریه ، که به کشورهایشان بازگردند تا اینکه بخواهند در این وضعیت باقی بمانند.

وی تصریح کرد یک مسئول اروپایی عالیرتبه به وی گفته است سازمان ملل فعلا نمی‌خواهد که در مرحله فعلی، آوارگان به سوریه بازگردند و این بدان معناست که آنها می‌خواهند از موضوع آوارگان در لبنان برای سقف سیاسی علیه دولت سوریه استفاده کنند تا بگویند دلیل «آوارگی» دولت سوریه است.

نعیم قاسم در ادامه گفت: اوضاع برخی آوارگان در سوریه سر و سامان پیدا کرده و آنها هر ماه به لبنان می‌آیند تا وجه «کمکی» را دریافت کنند و دوباره برمی‌گردند زیرا ثبت اسامی آنها در سازمان ملل نزد ما موجود است.

وی افزود: سازمان ملل و برخی کشورهای بزرگ در روند بازگشت سوری‌ها به کشورشان سنگ اندازی می‌کنند؛ چرا در حالی که روابط برادرانه و دیپلماتیک میان دو کشور وجود دارد و سفیر سوریه در لبنان حضور داد ، دولت لبنان با دولت سوریه مذاکره نمی‌کند؟

نعیم قاسم گفت: آنچه که خواستار آن هستیم هماهنگی انسانی برای بازگشت آواره‌ها به کشورهایشان بر اساس دو اصل است: انتقال به مکان امن و مختار بودن فرد آواره برای آزادی بازگشت بدون تحمیل آن.

وی در پایان اعلام کرد: ما امروز در یک نقطه عطف قرار داریم که دستاور مقاومت و محور مقاومت است، اگر در مقابل تروریسم ایستادگی نشده بود اکنون کل منطقه را فرا گرفته بود اما تروریسم تکفیری در سوریه و موصل شکست خورد.

انتهای پیام/ 112
نظر شما
پربیننده ها