وقتی بسیج سازندگی برای ‌جوانان روستایی اشتغال‌زایی می‌کند

یک جوان کارآفرین با استفاده از وام اشتغال‌زایی بسیج سازندگی به‌ کار پرورش ماهی پرداخت و با کمک بسیج به درآمدزایی و ایجاد اشتغال پرسود از این طریق اقدام کرد.
کد خبر: ۲۴۷۹۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ - 16July 2017
وقتی بسیج سازندگی برای ‌جوانان روستایی اشتغال‌زایی می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، وقتی صحبت از کارآفرینی افراد موفق می‌شود عده‌ای تصور می‌کنند که شروع این کار نیازمند سرمایه‌ زیاد است ولی در مقابل عده‌ای ریسک می‌کنند و با سرمایه و تسهیلاتی که در راستای طرح اقتصاد مقاومتی می‌گیرند کار خود را شروع می‌کنند.

ماهی قزل‌آلا به دلیل ارزش غذایی بالا و نیز برخورداری از بازار مناسب از جمله عرصه‌هایی است که از منظر اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی موضوعیت دارد. در این زمینه با یکی از تولید‌کنندگان موفق ماهی قزل‌آلا در استان آذربایجان شرقی گفت‌وگو کردیم.

رحمان شکوری که فارغ‌التحصیل رشته دامپزشکی است کار پرورش ماهی را از حیاط منزل پدری‌اش در محله فسقندیس شهر اسکو شروع کرده و هم‌اکنون سالانه 4 تن ماهی قزل آلا پرورش می‌دهد.

او درباره نحوه ورودش به عرصه پرورش ماهی می‌گوید: زمانی که از رشته دامپزشکی فارغ التحصیل شدم به مدت 3 سال در اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی مشغول به‌کار شدم و در سال 1383 و به دلیل علاقه‌ای که به پرورش ماهی داشتم و زمانی که دیدم زمینی در اختیار دارم که مهیای کار پرورش ماهی است این کار را شروع کرده و کار خود را با یک استخر شروع کرده و مجوز تولید یک تن را اخذ کردم که هم‌اکنون نیز توانستم ظرفیت یک تنی را به 5 تن در سال تبدیل کنم.

این فعال اقتصاد مقاومتی که در عمل به اقتصاد مقاومتی توجه کرده است بیان می‌کند که هم‌اکنون در 4 استخر ماهی قزل‌آلا را پرورش می‌دهم که علاوه بر سود خوبی که از این راه کسب می‌کنم به 3 نفر نیز اشتغالزایی کرده‌ام و ماهی‌ها را علاوه بر فروش‌خرده به مشتریان به رستوران‌ها و غذاخوری‌های شهرستان نیز می‌فروشم.

وی افزود: سال گذشته با خرید سیستم‌های نوین پرورش ماهی توانستم تولید خود را دو برابر کنم که این دستگاه‌های هواده نقش مهمی در تولید بیشتر در زمینه پرورش ماهی دارند.

بانک‌ها با سخت کردن شرایط تسهیلات، نمی‌خواهند از تولید کنندگان حمایت کنند

شکوری با ابراز خرسندی نسبت به استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی به عنوان سرمایه‌ای مناسب برای افراد مستعد و خلاق اظهار داشت: اهداف بسیج سازندگی قابل تقدیر بوده چرا که با تسهیلات 25 میلیون تومانی بسیج سازندگی توانستم کار خود را گسترش دهم و اگر حمایت‌های مسئولان بسیج سازندگی سپاه ناحیه اسکو نبود شاید نمی‌توانستم این کار گسترش و توسعه دهم.

این کار آفرین اسکویی خطاب به هم سن و سال‌های خود برای ایجاد شغل گفت: هر جوانی که بخواهد و همت کند می‌تواند با استفاده از راهنمایی دیگران شغلی درآمد زا برای خودش ایجاد کند تا به عنوان یک فرد ایرانی در پیشرفت و آبادانی کشور خود سهیم باشد. اقتصاد مقاومتی هم یعنی همین تلاش و کوشش برای آبادانی و سرافرازی بیشتر کشور و باید بر داشته‌ها و توانمندی‌ها خود تکیه کنیم تا موفقیت حاصل شود.

شکوری ضمن اشاره به ارزش غذایی ماهی اظهار داشت: ماهی برای جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است و برای مقابله با سکته‌های قلبی و مغزی مصرف آن توصیه می‌شود و همچنین در بهبود روماتیسم تأثیر به‌سزایی دارد.

این کارآفرین اسکویی توانسته با نوآوری و ابتکار عمل خود آب حاصله از پرورش ماهی را که با فضولات ماهی مخلوط است به عنوان بهترین کود آبی برای آبیاری و کود دهی باغات استفاده کند.

وی با بیان اینکه فعلاً قصدی برای توسعه و گسترش پرورش ماهی ندارم ابراز داشت: هم اکنون این 4 استخر نیاز کل شهرستان را جواب می‌دهد و در صورتی که نیاز شهرستان فراتر رود من نیز این کار را گسترش خواهم داد.

شکوری در ادامه با انتقاد از مسئولان شهرستان اظهار داشت: 4 سال است که در خواست افزایش آب و تولید را دادم ولی هنوز خبری نیست از مسئولان محترم انتظار دارم تا با اهتمام ویژه از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و ایده‌های جوانان حمایت کنند تا شاهد تحقق شعار مدنظر رهبر معظم انقلاب که همان اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال است، باشیم.

این تولید کننده ماهی قزل آلا با بیان اینکه بانک‌ها با سخت کردن شرایط تسهیلات نمی‌خواهند از تولید کنندگان حمایت کنند، افزود: بانک‌ها بایستی شرایط را برای دریافت تسهیلات توسط تولید کنندگان تسهیل کنند تا این قشر بتوانند با دریافت تسهیلات تولیدات خود را افزایش دهند.

پرداخت 15 میلیارد ریال وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی سپاه اسکو

احمد خلیل نژاد مسئول بسیج سازندگی اسکو از اعطای تسهیلات برای راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی مقاومتی در این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال 95 سپاه شهرستان اسکو در راستای حمایت از تولید و بنگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی و اشتغال زایی 15 میلیارد ریال وام در اختیار متقاضیان اشتغال کوچک قرار داده است که هدف از اعطای وام‌های اقتصاد مقاومتی تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید ـ اشتغال» از جانب مقام معظم رهبری است.

وی افزود: این تسهیلات مبنی بر پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی و کمک به تأمین امنیت غذایی، توانمندسازی خانوارهای نیازمند، حمایت از تولیدات داخلی و افزایش رغبت در روستائیان برای ماندن در روستاها و حمایت و رونق بخشیدن به کسب و کار روستائیان در جلوگیری از مهاجرت بی رویه آن‌ها به شهرها در اختیار متقاضیان قرارگرفته است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان اسکو در پایان به مبحث حمایت از تولیدات داخلی پرداخت و اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی با برگزاری دوره‌های آموزشی و ایجاد مراکز تولید امیدواریم بتوانیم گام‌های اساسی در زمینه حمایت از کارآفرینان و تولید کنندگان برداریم.
 
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
نهاد جهاد سازندگی الگویی باید برای همه وزارتخانه ها می شد!

درشرایط فعلی احیاء جهاد سازندگی برای مقابله با تحریم های داخلی و تحریم های خارجی در بخش عمرانی تولید مسکن، توسعه و تعمیر راه ها ، توسعه شبکه ریلی راه اهن در همه شهرستان ها و حتی روستاهای بزرگ، توسعه کشاورزی و روشهای نوین ابیاری ، توسعه بخش فنی و صنعتی ضروری و راهگشاست.
نیروی جوان دانشجویان دلسوز و انقلابی در همه رشته ها اماده بخدمت هستند. چرا این نیروها اماده بخدمت که ازخدا مزد میگیرند را کنار میگذاریم؟ جهاد سازندگی یکی از نعمات خدا و انقلاب و امام بود، نهادی بود دلسوز و بی چشمداشت.
یکی از شاگردان اول انقلاب بود! باید عیارکیفی همه وزارت خانه ها با ان محک میخورد.
نهاد جهاد سازندگی یک الگو بود الگویی انقلابی، خدایی و جهادی که باید همه وزارت خانه ها مثل جهاد سازندگی میشدند تا ایران یکی از کشورهای نمونه جهان میشد. کشوری نمونه امام زمان(عج).
بجای اینکه جوانها بدنبال ماهواره بروند و فرهنگ ما با نفوذ بیگانگان نابود شود.
فعالیت های جهادی را بیشتر کنید. تا جوانان جذب ایندسته فعالیت های نشاط اور شوند تا با روح خدا و انقلاب عجین شوند.
برای ما شرم اور نیست که بعضی از جوانان در جامعه انقلاب اسلامی دنبال اعتیاد و الکل بروند؟ صدها هزار جوان میخواهند مفید باشند و چه خدمتی بالاتر از خدمت بخدا؟
این نهاد جهاد سازندگی اگر در همه شهرستان ها و روستاها کارهایی که روی زمین مانده را بردارد انجام دهد کلی از مشکلات اقتصادی حل میشود و روحیه جوانان با نشاط و امیدوار به زندگی میشود.
ازادی عمل این نهاد و استفاده از پشتوانه و ذخایر مردمی لازمه فعالیت ان است. متاسفانه مجلس امسال این طرح احیاءرا ردکرد. روزنامه ها بحث و گفتگویی نکردند،حرفی نزدند.
دلایل مجلس بعنوان مالی مطرح شد. درحالی که وقتی جهاد سازندگی تاسیس شد اصلا بودجه ایی نخواستن با کمترین امکانات کارشان را بسیار موفق شروع کردند.
مجلس میتوانست یک شانس یک ساله مشروط برای شروع فعالیت این نهاد بدهد.اگر نتیجه موفق نبود انوقت هرکار میخواستند میکردند. نهاد جهاد سازندگی نهال و شجره طیبه انقلاب و اسلام بود که اگر اجازه میدادند به حیات خود به همان شکل طبیعی و اولیه خود ادامه دهد امروز شجره قطور و پر برکتی می شد که میتوانست کشاورزی ، صنعت و عمران را دچار تحولی بنیادین و انقلابی سازد. تا همه کشورهای اسلامی از ان الگو برداری نمایندولی متاسفانه این الگو سرکوب شد. تا ما به بیگانگان بیشتر وابسته شویم. وهروقت به بیگانگان وابسته شویم بدبخت و بیچاره، بی عزت خواهیم شد . نابود خواهیم شد
بروکراسی ادارات کند وزمان کش وناکارامد است وباعث شده اقتصاد و خیلی چیزها از زمان عقب بماند. توانمندی جوانان هرز رود و این نیرو به موقع جذب نشود.
نظر شما
پربیننده ها