متهم فراری را شناسایی کنید

فردی که با شیوه " بدل اندازی " اقدام به سرقت های چندین میلیونی از شهروندان مختلف کرده بود تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار گرفت.
کد خبر: ۲۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰ - 09August 2014

متهم فراری را شناسایی کنید

به گزارش خبرنگار حوادث " دفاع پرس "، در اسفندماه سال 92 فردی با مراجعه به کلانتری 107 فلسطین به مأموران اعلام کرد که پس از خروج از شعبه بانک و به شیوه "بدل اندازی" مورد سرقت مبلغ 10 میلیون تومان قرار گرفته است .


با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "بدل اندازی" و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .


مالباخته پس از حضور در پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " مبلغ 10 میلیون تومان را از بانک دریافت و به سمت شرکت محل کار خود در حرکت بودم که یک آقا با لهجه ای خاص جلوی مرا گرفت و عنوان داشت قصد فروش یک عدد ساعت مچی اصل Rolex را دارد ؛ بنده عنوان کردم : "قصد خرید ساعت ندارم" که در همین حین فرد دیگری از پشت سر به ما دو نفر نزدیک شد و پرسید : "آیا این ساعت فروشی است" که فروشنده به وی پاسخ داد : "ساعت را به شما نمی فروشم چون شما دلال هستید" . در حالیکه قصد ترک محل و دور شدن از آندو نفر را داشتم ، فرد مدعی خرید ساعت به سمتم آمد و مرا به گوشه ای در پیاده رو کشاند و درخواست کرد : "این ساعت را برای من بخر و در عوض آن مبلغ 500 هزار تومان به شما سود خواهم داد " ؛ به این ترفند و برای گرفتن سود 500 هزار تومانی ، به سمت فروشنده ساعت رفته و عنوان کردم که ساعت را می خرم و خریدار نیز پس از تحویل دادن یک ساعت مچی ، مبلغ 10 میلیون تومان را از من گرفت و بلافاصله از محل دور شد . در حالیکه قصد تحویل دادن ساعت به شخص متقاضی خرید آن و دریافت اصل پول خود و مبلغ 500 هزار سود حاصل از خرید آنرا داشتم ، متوجه شدم که این شخص در حال فرار است و آن زمان بود که فهمیدم آن دو نفر با یکدیگر همدست هستند و یک ساعت تقلبی را به من انداخته اند " .


شناسایی سرقت های مشابه


با آغاز رسیدگی به پرونده و بررسی پرونده های مشابه ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که دقیقا به همین شیوه و شگرد و "همگی پس از خروج از شعبات بانکی مناطق مختلف" مورد سرقت و بدل اندازی قرار گرفته و سارقان اقدام به سرقت مبالغ چند میلیون تومانی از آنها کرده بودند  .


با توجه به اطلاعات بدست آمده از اظهارات شکات ، کارآگاهان به شعبات مختلف بانکی مراجعه و در بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته شعبات موفق به شناسایی تصویر فردی شدند که به گفته مالباختگان ، با تغییر لهجه سعی داشته تا خود را از اتباع کشور اروپایی معرفی و بدین شیوه و شگرد زمینه اولیه برای بدل اندازی را فراهم نماید .


سرهنگ کارآگاه صفدر   جان پرور ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ و به منظور شناسایی و دستگیری متهمین پرونده دستور انتشار تصویر بدست آمده ی یکی از متهمان پرونده که به شیوه "زاغ زنی" اقدام به شناسایی مالباختگان در شعبات مختلف بانکی داشته ، از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی متهم شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت ، مخفیگاه ، محل های تردد و .. این شخص را از طریق شماره تماس 21865610 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند ؛ همچنین از شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و موفق به شناسایی تصویر متهم شدند نیز دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه نمایند " .
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار