مسئول بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل مطرح کرد؛

حضور 300 دانش‌آموز اردبیلی در اردوی طرح «یاوران ولایت»

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل گفت: 300 نفر از دانش‌آموزان خواهر و برادر در اردوی طرح یاوران ولایت سال 96 استان اردبیل حضور می‌یابند.
کد خبر: ۲۴۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ - 16July 2017
حضور 300 دانش‌آموز اردبیلی در اردوی طرح «یاوران ولایت»به گزارش دفاع پرس از اردبیل، ایرج نقی‌پور صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل اظهار داشت: 300 نفر از دانش‌آموزان خواهر و برادر در اردوی طرح یاوران ولایت سال 96 حضور می‌یابند که این طرح نسبت به سال گذشته با نشاط‌تر و با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و ورزشی برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل بیان کرد: دو برنامه مهم تابستانی سازمان بسیج دانش‌آموزی که با همکاری آموزش و پرورش و بسیج سپاه استان برگزار می‌شود طرح «هجرت 3» و اردوی «یاوران ولایت» بسیج دانش‌آموزی است.

وی افزود: این دو طرح بزرگ تربیتی و فرهنگی با حضور دانش‌آموزان انقلابی و بسیج در امر ارتقای سطح فرهنگی وتربیتی دانش‌آموزان در جامعه و مرمت، باسازی و رنگ آمیزی مدارس در قالب طرح هجرت سه در طول تعطیلات تابستانی همه ساله برگزار می‌شود.

نقی‌پور اظهار کرد: طرح یاوران ولایت از دو مرداد تا 12 مرداد با مشارکت بیش از 400 نفر از دانش‌آموزان بسیجی و عوامل اجرایی در محل اردوگاه مقدس اردبیلی برگزار شده و در این دوره برنامه‌های مختلفی از قبیل آموزش‌های کلاسی، فوق برنامه‌هاٰ محفل انس با قرآن، شبی با شهدا، دیدار و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، استفاده از آبگرم سرعین و برخی برنامه‌های دیگر برای دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش به دنبال ترویج، تعمیق و تحکیم ارزش‌های دینی و دفاع مقدس در بین نسل جوان و نوجوان است و در طرح یاوران ولایت این هدف دنبال می‌شود.

احمد ناصری تصریح کرد: برگزاری طرح یاوران ولایت فرصت مناسبی برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و در این راستا آموزش و پرورش با بسیج استان همکاری و مشارکت خواهد داشت چراکه تمامی حوزه‌هایی که به نحوی در تربیت دانش‌آموزان فعالیت دارند، جزو شرکای آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

رئیس ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های آموزش و پرورش اظهار کرد: همکاری و تعامل خوبی با سپاه استان داریم و در برگزاری این طرح نیز اردوگاه مقدس اردبیلی با تمام ظرفیت در اختیار بسیج قرار خواهد گرفت.

وی در مورد برگزاری طرح هجرت نیز تصریح کرد: این طرح دو سر برد بوده و در کنار اینکه یک کار تربیتی برای تمرین مشارکت جویی و مشارکت پذیری در بین دانش‌آموزان است، سبب تجهیز و بهسازی مدارس محروم استان نیز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان  اردبیلبا اعلام آمادگی آموزش و پرورش برای ورود به این بحث افزود: تمهید مقدمات لازم از قبیل معرفی مدارس هدف انجام شده و مقرر شده است به منظور تامین بخش مالی و اعتباری طرح، جلساتی با مسئولان مربوطه استان برگزار شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار