علمدار مبارزه با کشف حجاب در جمع رزمندگان خراسانی + تصاویر

مرحوم شیخ «محمد تقی بهلول گنابادی» که در واقعه قیام مسجد گوهرشاد نقش بسزایی در روشنگری متحصنین داشت در دوران دفاع مقدس با حضور در جمع رزمندگان قوت قلبی برای مجاهدین فی سبیل الله بود.
کد خبر: ۲۴۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۳ - 17July 2017
به گزارش دفاع پرس از مشهد، در ایام قیام مردم مشهد در مسجد «گوهرشاد» علیه قانون کشف حجاب و به خاک و خون کشیده شدن متحصنین توسط عمال رضا شاه پهلوی، جا دارد یادی کنیم از علمدار روشنگری این قیام، مرحوم شیخ «محمد تقی بهلول گنابادی» که مقام معظم رهبری در فرازی از پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت این روحانی وارسته و پارسا فرمودند: «این بنده‌ی صالح و مجاهد و پرهیزگار که عمر طولانی و پرماجرای خود را یکسره با مجاهدت و تلاش گذرانید، یکی از شگفتی‌های روزگار ما بود.»

هفتاد سال پیش در ماجرای خونین مسجد گوهرشاد، زبان گویای ستمدیدگان و حق‌طلبان شد و آماج کینه‌ی حکومت سرکوبگر پهلوی گشت. در سال‌های دفاع مقدس همه‌جا دل‌های جوان و نورانی رزمندگان را از فیض بیان رسا و صادقانه‌ی خود نشاط و شادابی بخشید، نود سال از یک قرن عمر خود را به خدمت به مردم و عبادت خداوند گذراند.

زهد و وارستگی او، تحّرک و تلاش بی‌وقفه‌ی پیکر نحیف او، ذهن روشن و فعال او، حافظه‌ی بی‌نظیر او، دهان همیشه صائم او، غذا و لباس و منش فقیرانه‌ی او، شجاعت و فصاحت و ویژگی­‌های اخلاقی برجسته‌ی او، از این مؤمنِ صادق، انسانی استثنائی ساخته بود».

تصاویر زیر این زاهد وارسته را در جمع رزمندگان خراسانی نشان می­‌دهد:

تصاویر/علمدار بصیرت در واقعه مسجد گوهرشاد در جمع رزمندگان خراسانی
 
تصاویر/علمدار بصیرت در واقعه مسجد گوهرشاد در جمع رزمندگان خراسانی 

خاطرنشان می‌شود، شیخ «محمد تقی بهلول گنابادی» در 7 مردادماه سال 1384 و در سن 105 سالگی از دنیا رفت.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار