پیام تسلیت ارتش به مناسبت درگذشت امیر رزمی؛

مردی دیگر از قافله عشق به همرزمان شهیدش پیوست

به دنبال درگذشت امیر «علی رزمی» از فرماندهان جانباز و یادگاران دفاع مقدس، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر و عروج این رزمنده مخلص دفاع مقدس را به آحاد کارکنان ارتش، همرزمان وی و خانواده محترمش تسلیت گفت.
کد خبر: ۲۴۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ - 16July 2017

مردی دیگر از قافله عشق به همرزمان شهیدش پیوستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، در این پیام آمده است:

بی گمان مردم شریف و به ویژه ارتشیان سرافراز، خدمات متعدد و جان‌نثاری‌های این جانباز فداکار و فرزند لایق ایران اسلامی را فراموش نخواهند کرد.

رزمنده غیوری که با حضور مستمر و مداوم خود در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، نقشی بی بدیل در پیروزی‌های بدست آمده در آن دوران داشت.

امیر سرتیپ دوم علی رزمی، فرماندهی شجاع، ولایتمدار، مومن، متعهد، باتدبیر و از یاران صدیق سپهبد شهید صیاد شیرازی و مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس بود که در بسیاری از عملیات‌های انجام شده در جنوب کشور از جمله فتح المبین در سِمَت‌های مختلف فرماندهی حضوری موثر، تعیین کننده و نقش آفرین داشت.

وی فرمانده‌ای دلسوز محسوب می‌شد که در منطقه کردستان و محورهای عملیاتی جنوب و غرب کشور در کنار امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی حضوری موثر داشت و طراح کانال هندلی در عملیات فتح المبین بود که این کانال در کسب پیروزی در این عملیات نقش بسیاری داشت.

این رزمنده غیور دفاع مقدس مهرماه سال 1367 به درجه سرتیپ دومی نائل شد و در سال‌های 68 و 69 درجه نشان فتح 3 و 2 را از فرماندهی معظم کل قوا دریافت کرد.

این امیر ولایی طی حضور 125 ماهه در مناطق عملیاتی سه بار مجروح و دارای 50 درصد جانبازی بود.

وی در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی همچون فرمانده گردان، فرمانده تیپ، جانشین و فرماندهی لشکر 21 حمزه را بر عهده داشت و در حملات شیمیایی دشمن در عملیات خیبر به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

امیر سرتیپ رزمی پس از دوران بازنشستگی نیز دست از تلاش در انتقال تجربه به افسران جوان ارتش برنداشت و با حضور مستمر خود در هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در مناطق عملیاتی نقشی موثر در تبیین و تحلیل میدانی عملیات‌های دفاع مقدس داشت.

همرزمان وی هیچگاه چهره مصمم این امیر خستگی ناپذیر را در هم اندیشی‌های پیشکسوتان دفاع مقدس که علی رغم کهولت سن به صورت مداوم در جلسات آن شرکت کرده و با شور و شعف خاصی به تبیین عملیات‌های دفاع مقدس می‌پرداخت، فراموش نخواهند کرد.

خداوند متعال روح پاکش را با مولایش علی (ع) محشور نماید و به بازماندگانش صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.

انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها