در جلسه مشترک سردار کارگر و استاندار خراسان شمالی مطرح شد؛

بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی تا سال 1400

در جلسه مشترک رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و استاندار خراسان شمالی مقرر شد با تخصیص مبلغ ۸ میلیارد تومان اعتبار، مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۲۴۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ - 16July 2017

پیروز اصلی دفاع مقدس مردم بودندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در دیدار با محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در موضوع دفاع مقدس همه با هر جناح و سلیقه‌ای پای کار هستند، اظهار داشت: پیروز اصلی دفاع مقدس مردم بودند، صاحب اصلی دفاع مقدس نیز مردم هستند و رئیس اصلی آن نیز حضرت سیدالشهدا (ع) هستند.

وی با بیان اینکه ما در گزارشی که در پایان سال گذشته به حضرت آقا ارائه دادیم عنوان کردیم که دولت خیلی به ما کمک کرده است، گفت: مقام معظم فرماندهی کل قوا فرمودند که دیگر به مراکز فرهنگی دفاع مقدس موزه نگوییم، موزه مال گذشته است ولی مرکز فرهنگی دفاع مقدس مکانی پویاست.

سردار کارگر افزود: امسال 10 مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مازندران، سمنان، یزد، اصفهان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، دزفول، یادمان مرصاد و...  به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: کمک‌های مردمی جهت ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس نیز خیلی مهم هستند و ما به استان‌ها این اختیار را دادیم تا حساب مشترکی مابین استانداری، امام جمعه و اداره کل حفظ آثار ایجاد شود تا بتوان از این طریق کمک‌های مردمی جهت ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس را جذب کرد، کمک‌های غیر نقدی نیز باید با نظارت همین سه بخش مدیریت شود تا مرکز فرهنگی دفاع مقدس در اسرع وقت ساخته شود.

در پایان این جلسه پیش‌نویس تفاهمنامه مابین بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و استانداری خراسان شمالی مورد بررسی طرفین قرار گرفت که پس از بررسی و تبادل نظر مقرر شد که مبلغ 8 میلیارد تومان اعتبار برای شروع مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی در نظر گرفته شود که استانداری این استان نیز متعهد شد 75 درصد این مبلغ را از اعتبارات استانی و بنیاد حفظ آثار 25 درصد این مبلغ را اختصاص دهند تا در سال 1400 مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار