حاجی نجار در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

ناکارآمد نشان دادن «شورای نگهبان» یکی از راهبردهای دشمنان است

یکی از کارشناسان مسائل سیاسی با اشاره به هجمه‌هایی که توسط دشمنان علیه نهادهای انقلابی به خصوص شورای نگهبان صورت می‌گیرد، گفت: این هجمه‌ها در راستای راهبردهای اتخاذ شده‌ دشمنان انجام می‌شود و آن‌ها به دنبال ناکارآمد نشان دادن شورای نگهبان هستند.
کد خبر: ۲۴۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱ - 17July 2017

ناکارآمد نشان دادن «شورای نگهبان» یکی از راهبردهای دشمنان است«عباس حاجی نجار» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، در خصوص نقش شورای نگهبان در کشور، اظهار داشت: شورای نگهبان بر اساس اصل 91 قانون اساسی تشکیل شده است که مهمترین وظیفه آن پاسداری از احکام اسلامی و جلوگیری از مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و شرع است و از سوی دیگر نقش مهمی در موضوع انتخابات دارد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان با تایید قوانین مجلس بر اساس موازین اسلامی وظیفه صیانت از نظام اسلامی را هم در بُعد جمهوریت و هم در بُعد اسلامیت نظام بر عهده دارد؛ در بُعد اسلامیت نظام بر رعایت و پاسداری از احکام اسلام و رعایت قوانین اسلامی تاکید دارد و در بُعد جمهوریت به نظارت بر انتخابات برای انتخاب مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در بررسی روند تحولات مقابله نظام سلطه با انقلاب اسلامی به این موضوع می‌رسیم که وقتی دشمنان از مقابله و براندازی نظام اسلامی از طریق تهدیدات نظامی و امنیتی ناکام شدند، توجه خود را به مقابله با نظام اسلامی از طریق براندازی نرم یا داخلی معطوف کردند؛ این موضوع را به صراحت می‌توان در سخنان دو هفته اخیر وزیر امور خارجه آمریکا و وزیر دفاع آمریکا دید که هر دو تاکید دارند هدف آمریکا براندازی جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از عوامل داخلی در قدرت است.

وی در ادامه افزود: دشمنان به دنبال کادرسازی و نفوذ در عرصه مدیریت نظام هستند و یکی از نهادهایی که در مقابل این تحرکات دشمنان ایستادگی کرده، شورای نگهبان است و با دقت مانع هرگونه نفوذ در ارکان اداری و تصمیم‌سازی کشور شده است.

حاجی نجار گفت: اگر چه شورای نگهبان با دشواری‌ها و سختی‌هایی مواجه است؛ اما این نهاد تا کنون توانسته تا حد توان خود با قدرت عمل کند. فعالیت‌های شورای نگهبان در سال‌های اخیر موفقیت آمیز بوده اگر چه ممکن است در این مسیر دشواری‌های زیادی داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: با توجه به راهبردهایی که دشمنان داخلی و خارجی دارند، آنان به دنبال ناکارآمد نشان دادن شورای نگهبان هستند اما شورای نگهبان باید با دقت و تامل و اتخاذ مواضع دقیق جلوی توطئه‌های آنان را بگیرد.

انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار