«ماکرون» در نشست خبری مشترک با «نتانیاهو»:

نسبت به اجرای کامل «برجام» هوشیاریم

رئیس‌جمهور فرانسه با بیان اینکه پاریس کاملا از امنیت رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند گفت: ما کاملا هوشیار خواهیم ماند، به خصوص نسبت به اجرای دقیق توافق هسته‌ای که در جولای ۲۰۱۵ به‌‌دست آمد.
کد خبر: ۲۴۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ - 16July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه روز (یکشنبه) در نشست خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به پاریس سفر کرده، شرکت کرد.

وی در بخشی از این نشست گفت: «نگرانی اسرائیل از فعالیت‌های حزب‌الله در جنوب لبنان را درک کرده و می‌خواهیم برای کاهش این تهدید، اقدام دیپلماتیک انجام دهیم».

ماکرون افزود: «به طور کامل از امنیت اسرائیل حمایت می‌کنیم و خواستار از سر گیری مذاکرات اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها برای رسیدن به راهکار دو دولتی بر مبنای مرزهای ۱۹۶۷ هستیم».

رئیس‌جمهور فرانسه به نتانیاهو نسبت به نظارت بر روند اجرای برجام از سوی ایران نیز اطمینان داد. وی گفت: «آقای نخست‌وزیر نگرانی خود در مورد ایران را با من در میان گذاشت. من به او گفتم که ما کاملا هوشیار خواهیم ماند، به خصوص نسبت به اجرای دقیق توافق هسته‌ای که در جولای ۲۰۱۵ به دست آمد».

در این نشست خبری، نتانیاهو هم اسرائیل و پاریس را «دو متحد دموکراتیک» توصیف کرد و گفت: «خاورمیانه‌ای باثبات و آرام خواست مشترک ماست».

وی افزود: «به ماکرون گفتم که ریشه منازعه، خودداری فلسطینی‌ها از وجود یک دولت یهودی در مرزهای آن‌ها است».

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار