اعزام ۱۰۰ مبلغ تفسیر قرآن به نقاط مختلف کشور

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم گفت: ۱۰۰ نفر از سطوح عالی و خارج حوزه درباره مباحث تفسیری به مناطق مختلف کشور و حتی کشورهای دیگر اعزام شدند که دستاورد آن‌ها بسیار چشمگیر و ارزشمند بوده است.
کد خبر: ۲۴۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱ - 16July 2017
اعزام ۱۰۰ مبلغ تفسیر قرآن به نقاط مختلف کشور
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد احمدی قمی»، دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم عصر امروز در نشست خبری که در مجمع عالی تفسیر قرآن کریم برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام‌شده مجمع در اعزام مبلغ اظهار داشت: در سومین سال اعزام مبلغ امسال در ماه مبارک رمضان 100 نفر از سطوح عالی و خارج حوزه درباره مباحث تفسیری به مناطق مختلف کشور و حتی کشورهای دیگر اعزام شدند‌ که دستاورد آن‌ها بسیار چشمگیر و ارزشمند بوده است.

وی بابیان اینکه در دو سال گذشته به ترتیب 30 و 54 مبلغ از طرف مجمع اعزام‌شده بودند، افزود: مبلغان اعزام‌شده در دو سطح تخصصی برای مفسرین حوزه و دانشگاه و سطح عمومی برای مردم به بیان تفسیر موضوعی قرآن پرداختند که اگر مشکلاتی از جانب برخی دستگاه‌ها در ارائه فضا وجود نداشت شاهد تأثیرات بیشتر تبلیغ موضوع قرآن در مکان‌های اعزام‌شده بودیم.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم با اشاره به اعزام مبلغ به کشورهای ترکیه و چین ابراز کرد: موضوعی که امروز مسائل و مشکلات جامعه را حل می‌کند بازگشت به وحی قرآنی و وحی بیانی است، چرا که همه نیازهای فکری جامعه با مراجعه به قرآن و اهل‌بیت(ع) قابل‌ حل است و توسعه این فرهنگ می‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش آسیب‌ها و مشکلات باشد.

وی اساس شکل‌گیری مجمع تفسیر قرآن را رسمیت بخشیدن به تفسیر در حوزه دانست و گفت: پیش از انقلاب مباحث تفسیری توسط برخی آیات مانند مشکینی و خزعلی ارائه می‌شد که بعد از انقلاب این مباحث کمرنگ گردید، تا آن که آیت‌الله جوادی آملی به‌صورت رسمی از حوزه موضوعات تفسیر را مطرح کردند و این مجمع ادامه‌دهنده این مسیر به‌صورت تخصصی است.

احمدی‌قمی شناسایی اساتید تفسیر در سراسر کشور را از برنامه‌های مجمع عالی تفسیر برشمرد و تصریح کرد: مجمع برای جلوگیری از موازی‌کاری در امر تفسیر اقدام به تجمیع مراکز تفسیری قرآن در حوزه و دانشگاه زیر نظر انجمن قرآن‌پژوهی کرده تا در کنار کاهش موازی کاری بتوان خلأهای آموزش تفسیر را برطرف کرد.

وی با تأکید بر اینکه شیوه بیان تفسیر برای عموم طلاب در کنار تبیین شیوه بیان احکام شرعی از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: مجمع عالی تفسیر به دنبال شناسایی و تربیت نخبگانی است که بتوانند در کنار آموزش مباحث تفسیری به‌صورت اجتهادی در فقه وارد شوند.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم ادامه داد: تجهیز کتابخانه‌های اساتید تفسیر و تأمین اکثر کتاب‌های موردنیاز برای تفسیر را در کنار برگزاری کارگاه‌های آموزش نقش ادبیات و تبدیل کارهای اساتید به نوشتار را از برنامه‌های اجرایی این مجمع ذکر کرد.

منبع: قدس آنلاین

نظر شما
پربیننده ها