امیر‌عبداللهیان:

ایران در مبارزه با تروریسم ثابت قدم است/ استقبال از راه‌اندازی مرکز دیده‌بان جنایت علیه بشریت در سوریه

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: ابتکار عمل جمعی از نمایندگان پارلمان سوریه در راه‌اندازی مرکز دیده بان جنایت علیه بشریت در سوریه و «فوعه و کفریا» را اقدامی بجا و شایسته است.
کد خبر: ۲۴۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱ - 16July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «راغب حسین الحسین»، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و نماینده مردم «فوعه و کفریا» در مجلس ملی سوریه امروز (یکشنبه 25 تیرماه) با «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار موفقیت ها و پیروزی های میدانی و سیاسی اخیر در سوریه  را تبریک گفت .

وی در ادامه مقاومت مردم صبور فوعه و کفریا در مقابله با تروریسم تکفیری را ستود و گفت: ارتکاب جنایات تروریستی علیه مردم سوریه و سکوت برخی کشورها و محافل بین المللی باعث تشویق تروریست ها در منطقه شده است.

امیرعبداللهیان در همین زمینه به استفاده از ظرفیت های پارلمانی در جهت حمایت از مردم مظلوم سوریه و از جمله فوعه و کفریا اشاره کرد .

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل همچنین  ابتکار عمل جمعی از نمایندگان پارلمان سوریه در راه اندازی مرکز دیده بان جنایت علیه بشریت در سوریه و  فوعه و کفریا  را اقدامی بجا و شایسته خواند و افزود :جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با تروریسم و تمرکز بر راه حل سیاسی در سوریه ثابت قدم است.

راغب حسین الحسین  نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و نماینده مردم فوعه و کفریا در مجلس ملی سوریه نیز در این دیدار ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر در تهران گفت:رژیم صهیونیستی و برخی از متحدان عربی و غربی آن ، مسبب بحران های موجود در منطقه و محور تروریست در منطقه و دنیا هستند.

وی افزود:تلاش ها و اقدامات علیه تضعیف محور مقاومت در هر جای دنیا بی ثمر بوده و نتیجه قطعی و نهایی آن، پیروزی محور مقاومتخواهد بود.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران ضمن تشریح وضعیت میدانی و سیاسی مردم فوعه و کفریا گفت:قصور سازمان های بین المللی در رساندن کمک های بین المللی،  مردم مظلوم در فوعه و کفریا را در وضعیت نابسامانی قرار داده است.

 وی ضمن تجلیل از حمایت های  رهبری ، دولت و ملت ایران از سوریه ، گفت: جمهوری اسلامی ایران  نقش مهمی در مبارزه با تروریسم در سوریه  و منطقه داشته و دارد.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران با اشاره به ظرفیت های موجود استراتژیک در جمهوری اسلامی ایران و سوریه، حمایت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه مسائل تحصیلی کودکان  و اشتغال مردم مظلوم فوعه و کفریا را خواستار شد.

لازم به ذکر است دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و خانم هدیه عباس رئیس مجلس سوریه، روسای گروه دوستی پارلمانی دوکشور می باشند.

منبع: خانه ملت

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار