معاون فرهنگی پژوهشی بنیاد شهید استان زنجان:

کتاب وصیتنامه شهدای استان زنجان چاپ می‌شود

معاون اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه یک‌هزار و 148 وصیتنامه از شهدا در دست تدوین برای چاپ کتاب است، گفت: از این آمار یک کتاب 800 صفحه‌ای در یک جلد تدوین و چاپ شده است.
کد خبر: ۲۴۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ - 17July 2017

کتاب وصیتنامه شهدای استان زنجان چاپ می شودبه گزارش دفاع پرس از زنجان، معاون فرهنگی پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست استانداران و در کشور به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود، اظهار داشت: این جلسات در قالب پنج کمیته برگزار می‌شود که هرکدام وظایف خاص خود را دارند.

وی تصریح کرد: کمیته‌های مربوط مسئولیت خاص خود را داشته و بر آن اساس اقدام به فعالیت می‌کنند.

علی بیات با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرا شده توسط اداره کل بنیاد شهید استان زنجان گفت: همچنین در سالروز بازگشت آزادگان (26 مردادماه) برنامه‌های خاصی در سطح استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: امیدواریم به منظور بیشتر ارج نهادن به اقدامات رزمندگان ادارات از آزادگان شاغل در ادارات خود تجلیل نمایند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید استان گفت: در شورای ترویج استان یک کمیته پژوهشی نیز وجود دارد، که بنیاد شهید آن را به عهده دارد و درخواست داریم به علت تخصصی بودن این مورد به یکی از دانشگاه‌های ( آزاد یا زنجان) واگذار شود.

بیات همچنین با تاکید بر برگزاری منسجم یادواره‌های شهدا افزود: این امر موجب برگزاری بهتر این برنامه‌ها و همچنین معرفی بهتر شهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 148 وصیتنامه از شهدا در دست تدوین برای چاپ کتاب است، گفت: از این آمار یک کتاب 800 صفحه‌ای در یک جلد تدوین و چاپ شده است، ولی بقیه مجلدات که حدود هشت جلد خواهد شد، بدلیل کمبود اعتبار چاپ نشده است.

معاون اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه در طول سالیان گذشته نیز اقدامات متعددی در قالب فعالیت حوزه دفاع مقدس برای معرفی شهدا انجام شده است، تصریح کرد: ساخت مستند مربوط به شهدا و همچنین به نمایش گذاشتن آثار و متعلقات شهدا موجب آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ دفاع مقدس شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها