معاون سیاسی، امنیتی استانداری زنجان:

فرهنگ ایثار و شهادت یک موضوع فراملی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت یک سرمایه پایان‌ناپذیر و غنی برای ملت ایران است، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یک موضوع فراملی است.
کد خبر: ۲۴۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ - 17July 2017

فرهنگ ایثار و شهادت یک موضوع فراملی استبه گزارش دفاع پرس از زنجان، سید بیوک موسوی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: امروز کشورمان اگر عزت و آبرویی دارد همگی از شهدا است که جان خود را برای حفاظت و حراست از اسلام و انقلاب فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت دستگاه‌های متعددی از جمله بنیاد شهید و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس متولیان این فرهنگ در جامعه هستند، گفت: وظایف هر یک از این ادارات مشخص و متفاوت هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با تأکید بر اینکه امیدواریم، موازی کاری صورت نگیرد و جلسات خروجی ویژه‌ داشته باشند، بیان کرد: در واقع باید به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت با نگاه ملی و فراملی نگاه کنیم.

موسوی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد، تا این موضوع به سیاست و جناح بازی آلوده شود، تصریح کرد: شهدا متعلق به کل کشور هستند، از همین رو باید مراقب باشیم که برنامه‌های مربوط به شهدا از جمله یادواره‌های شهدا سیاسی نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه برگزاری جلسات حزبی و سیاسی اقتضا و مکان خاص خود را دارد، تصریح کرد: باید دقت کنیم که یادواره شهدا نباید محل مخاصمه باشد.

وی با اشاره به اینکه در امر عملکرد محتوایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید پژوهشی صورت گیرد، اضافه کرد: باید میزان اثرگذاری این فرهنگ در زندگی، امور فردی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد.

موسوی در ادامه به ساخت المان برای شهدای غواص در استان نیز اشاره کرد و گفت: این مهم یک اقدام خوب در راستای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان افزود: باید اعتبار ساخت و محل پرداخت این المان مورد بررسی قرار گیرد، تا شاهد ساخت و جای‌گزاری خوب نمادی از شهدای غواص در استان زنجان برای معرفی بیشتر شهدا باشیم.

موسوی به موضوع آموزش در حوزه دفاع مقدس نیز تأکید کرد و گفت: در حوزه آموزش به ویژه ارائه درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها باید از افراد متخصص و مجرب در این حوزه استفاده شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت یک سرمایه پایان‌ناپذیر و غنی برای ملت ایران است، اضافه کرد: محافل مربوط به شهدا نباید آلوده سیاست شود، چرا که هر نقد و انتقاد زمانی موجب کمال می‌شود که در جای و محل شخص خود صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار