زن از دیدگاه قرآن در فصلنامه «قرآن و حدیث» بررسی می‌شود

«منطق قرآن در برخورد با یهود و نصارا»، «جریان‌های فهم قرآن کریم در ایران معاصر» و « زن در قرآن و در میان مسلمانان» کتاب‌هایی هستند که در شماره هشتم فصلنامه نقد کتاب «قرآن و حدیث» به‌ عنوان آثار شایسته خواندن به مخاطبان معرفی شده‌اند.
کد خبر: ۲۴۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ - 17July 2017
زن از دیدگاه قرآن در فصلنامه نامه «قرآن و حدیث» بررسی می‌شود
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، فصلنامه نقد کتاب «قرآن و حدیث» با هدف معرفی و نقد کتاب‌ها و بررسی مسائل و مشکلات نشر کشور در این حوزه منتشر می‌شود.
 
هشتمین شماره این فصلنامه، ویژه زمستان 95، همچون شماره‌های پیشین به صاحب امتیازی موسسه خانه کتاب و سردبیری حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد منتشر شد.
 
«سخن سردبیر»، «نقد آثار تالیفی»،‌ «نقد آثار ترجمه»،‌ «نقد آثار پیشین»، «شایسته خواندن»، «تازه‌های نشر»، «نقدپژوهی»، «گفت‌وگو» و «معرفی رساله» بخش‌های مختلف این شماره از فصلنامه نقد کتاب «قرآن و حدیث» را شامل می‌شوند.
 
بخش آثار تالیفی شامل 6 مقاله با عنوان‌های «بررسی و نقد کتاب فی رحاب‌السنة الکتب الصحاح الستة»، «رجال تفسیری»، «احادیث ساختگی (تحلیل تاریخی، نمونه‌ها)»، «معرفت‌شناسی در قرآن»، «میراث قرآنی ابان ‌بن تَغلب» و «غرر قرآن از نظریه تا تفسیر» بوده و در بخش آثار ترجمه نیز سه مقاله «تاملی در ترجمه کتاب دانشنامه تفسیر و مفسر»، «روابط متنی در قرآن (ربط، پیوستگی و ساختار)» و «قرآن‌های عصر اموی» درج شده است.
 
در بخش مربوط به نقد آثار پیشین، مقاله «بررسی ساختار تفسیر البیان فی الموافقة بین الحدیث و القرآن» به قلم مشترک نصرت نیلساز و سعید جلیلیان منتشر شده است.
 
همچنین در بخش تازه‌های نشر نیز هاجرخاتون قدمی‌جویباری، برخی از جدیدترین کتاب‌های حوزه قرآن و حدیث مانند «ارزش‌های اجتماعی از منظر قرآن کریم»، «حقیقت وحی با تاکید بر دیدگاه فلاسفه»، «مولوی و تفسیر عرفانی»، «قرآن و پدیده‌شناسی نفاق و نفوذ»، «گونه‌شناسی و تحلیل ساختار قصص قرآنی»، «ارتباط نهج‌البلاغه با قرآن»، «اخلاق و آداب مامقانی»، «فرهنگ‌نامه مباهله» و «تفسیر روایی جامع» را به‌طور اجمالی معرفی کرده است.
 
بخش نقدپژوهی فصلنامه نیز به «درس‌گفتارهایی درباره نقد متن» به قلم مینو آذرپور اختصاص دارد. همچنین در این شماره مهناز احدی با مهدی عزیز برای انتشار کتاب «ضد گفتمان قرآنی» گفت‌‌گو کرده و سید هدایت جلیلی نیز رساله «بررسی ارای تفسیرپژوهان درباره تفسیر اجتماعی» نوشته فرزانه روهی را به خوانندگان فصلنامه معرفی کرده است.  
 
هشتمین شماره از فصلنامه نقد کتاب «قرآن و حدیث» در 260 صفحه به بهای 10 هزار تومان از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شده است.
 
انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها