ادعای یک روزنامه کویتی درباره فرار ۱۴ عضو «باند العبدلی» به ایران

یک روزنامه کویتی مدعی شد که ۱۴ عضو باند تروریستی معروف به « خلیة العبدلی» پس از صدور حکم نهایی درباره حبس آنها به ایران فرار کرده‌اند.
کد خبر: ۲۴۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ - 17July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، روزنامه «السیاسة» کویت به نقل از برخی منابع عالی‌رتبه امنیتی مدعی شد که حدود 14 عضو باند «العبدلی» پس از صدور حکم نهایی دادگاه فرجام علیه آنها به ایران فرار کردند.

این روزنامه مستندی برای ادعای خود ارائه نکرد و نوشت که پس از رأی دادگاه تجدیدنظر مبنی بر تبرئه و آزادی این 14 نفر تا زمان صدور حکم نهایی دادگاه فرجام، این افراد در تدارک برای فرار به ایران بوده‌اند و به محض صدور حکم دادگاه فرجام درباره حبس 5 تا 10 ساله آنها، با یک لنج که در ساحل دریا منتظر آنها بود به ایران فرار کرده‌اند.

اسامی این افراد عبارت است: علی عبدالرحیم، محمد الحسینی، حسن جمال، باسل الدشتی که به 15 سال حبس محکوم شدند و محمد حاجی، عباس الموسوی، حسن العطار، عبدالمحسن الشطی، مصطفی خان، حسین الباذر، یوسف غضنفری، مهدی حسین، عیسی باقر و جعفر جمال که به 10 سال حبس محکوم شده‌اند.

دادگاه کویت این افراد را به جاسوسی و تلاش برای انجام اقدامات خصمانه علیه کویت، تعرض به وحدت و سلامت ارضی کویت و در اختیار داشتن مواد محترقه، سلاح گرم ، مهمات و دستگاه‌های شنود متهم کرده است.

ایران بارها هر گونه ارتباط این پرونده یا گروه کذایی مورد ادعای رسانه‌ها و مقامات کویت با ایران را رد کرده است.

منبع: الف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار