رئیس پلیس بازرسی فرماندهی انتظامی قروه خبر داد

دستگیری 213نفر از خرده‌فروشان، عمده‌فروشان و قاچاقچیان مواد افیونی

رئیس پلیس بازرسی فرماندهی انتظامی منطقه قروه گفت: 6 باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر در قروه منهدم و در مجموع 213 نفر از خرده‌فروشان، عمده‌فروشان و قاچاقچیان مواد افیونی دستگیر و روانه زندان شده‌اند.
کد خبر: ۲۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰ - 10August 2014

دستگیری  213نفر از خرده‌فروشان، عمده‌فروشان و قاچاقچیان مواد افیونی

به گزارش "دفاع پرس" "ایمانعلی عابدزاده" رئیس پلیس بازرسی فرماندهی انتظامی منطقه قروه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قروه از رشد 200 درصدی کشفیات مواد مخدر در سالجاری در شهرستان قروه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای فروردین ماه جاری تاکنون 73 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

وی افزود: از این میزان مواد مخدر کشف شده، 60 کیلوگرم انواع مواد مخدر و 13 کیلوگرم ماده پیشساز مواد مخدر بوده است که در مجموع 213 نفر از خردهفروشان، عمدهفروشان و قاچاقچیان مواد افیونی دستگیر و روانه زندان شدهاند.
 
عابدزاده همچنین از انهدام یک باند اصلی تهیه و توزیع ماده روانگردان شیشه و ماده پیشساز مواد مخدر در این شهرستان طی همین مدت خبر داد و افزود: از این باند نزدیک به 17 کیلوگرم ماده مخدر شیشه و پیشساز آن کشف شده و چهار نفر نیز دستگیر شدند.
 
به گفته این مسئول، امسال یک مزرعه کشت شاهدانه در شهرستان قروه منهدم و 28 کیلوگرم گراس از این مزرعه کشف و ضبط شد.
 
وی افزود: تنها در یک ماه و نیم گذشته 38 کیلوگرم ماده مخدر کشف و 94 نفر در این رابطه بازداشت شدهاند.
 
عابدزاده پاکسازی تفرجگاههای سطح شهر از معتادان خطرناک، برگزاری کلاسهای آموزشی و نمایشگاه برای آشنایی بیشتر خانوادهها با مضرات مصرف انواع مخدر را از جمله اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با عرضه و مصرف مواد مخدر اعلام کرد و افزود: امسال 45 مورد طرح پاکسازی نقاط آلوده اجرایی شده است.
 
وی تصریح کرد: مبارزه فراگیر و قاطعانه با عوامل توزیع و پخش مواد مخدر در سطح شهرستان، استفاده فراگیر از امکانات و تجهیزات موجود برای شناسایی، تعقیب و انهدام شبکهها و باندهای توزیع مواد مخدر از برنامههای دارای اولویت نیروی انتظامی قروه است.
 
رئیس پلیس بازرسی فرماندهی انتظامی منطقه قروه به برنامههای نیروی انتظامی این شهرستان در سالجاری اشاره و اظهار داشت: اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه در مقابل تهدیدات، آسیبهای ناشی از مواد مخدر با توجه به تقویت ارزشهای دینی، اقدامات فرهنگی و هنری در خانوادهها، مراکز آموزشی، برخورد قاطع با توزیعکنندگان و مصرفکنندگان مواد مخدر، درمان و کاهش آسیب معتادان و معرفی آنها به کمپهای ترک اعتیاد از برنامههای مهم در دست اجراست.
 
رییس اداره بهزیستی قروه هم در این نشست از تدوین 10 طرح آموزشی در زمینه مقابله با مواد مخدر در مراکز ترک اعتیاد این شهرستان خبر داد و گفت: این طرحها به منظور برخورداری از اعتبار به استان معرفی شده است که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
 
حسین رسولی اظهار داشت: این طرحها در روستاها و محلاتی که در معرض آسیبهای بیشتری در زمینه مواد مخدر مواجه است، به اجرا در خواهد آمد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار