رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان مرکزی خبر داد؛

فعالیت بیش از یک هزار امام جماعت در مدارس استان مرکزی

«سید مجتبی طباطبایی» گفت: یک هزار و 100 امام جماعت، مسئول برگزاری اقامه نماز جماعت در مدارس استان مرکزی هستند.
کد خبر: ۲۴۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ - 18July 2017
بیش از یک هزار امام جماعت مسئول اقامه نماز جماعت مدارس استان مرکزی

به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، «سید مجتبی طباطبایی» رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان مرکزی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جماعت در مدارس، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف در برگزاری نماز جماعت در مدارس و ترغیب دانش آموزان به این مقوله مهم، تربیت دانش آموزانی است که به فریضه نماز اهمیت داده و نسبت به انجام آن استمرار داشته باشند و تنها به حضور در نمازهای مدارس بسنده نکنند.

وی افزود: از آمار یک هزار نفری امام جماعت‌های استان مرکزی، تعداد 520 نفر از آنان روحانی و 580 نفر افراد فرهنگی در مدارس هستند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: به صورت میانگین در هر ماه، 7 هزارو 105 نماز جماعت توسط روحانیون در مدارس سطح استان مرکزی برگزار می‌شود.

سید مجتبی طباطبایی با اشاره به آمار نماز جماعت‌های اقامه شده در مدارس استان توسط فرهنگیان گفت: تعداد 8 هزار و 412 نماز جماعت در مدارس استان مرکزی به صورت ماهانه توسط امام جماعت فرهنگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موارد در افزایش اشتیاق و علاقه‌مندی در دانش آموزان نسبت به فریضه نماز، رسیدگی و توجه به محیط نمازخانه‌های مدارس است.

آموزش 60 درصد از مدیران مدارس در حوزه نماز

سید مجتبی طباطبایی با اشاره به بحث آموزش و توجه به این حوزه در سطح مدارس استان مرکزی گفت: خوشبختانه ما توانسته‌ایم میزان 60 درصد از مدیران مدارس را با بهره‌مندی از اساتید کشوری نسبت به موضوع جذب دانش آموزان به فریضه نماز آموزش دهیم.

وی افزود: از اهداف مهم در سند چشم انداز 1404 در حوزه نماز و فرایض الهی، تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز، التزام آگاهانه و آزادانه، کاهش آسیب و تقویت ارزش‌ها است که امید داریم با فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن این موارد در سطح مدارس استان مرکزی، بتوانیم نسل با ایمان را تربیت کنیم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 111 هزار دانش آموز در سطح استان مرکزی در نماز جماعت‌های مدارس شرکت می‌کنند که به سن تکلیف رسیده‌اند.

سید مجتبی طباطبایی با اشاره به تعداد نمازخانه‌های موجود در سطح استان مرکزی گفت: ما در مجموع در سطح استان مرکزی 907 نمازخانه و مکان برای برگزاری نماز جماعت مدارس داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها