رئیس شورای عمره و عتبات دانشگاهیان استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی در مسجد کوفه

حجت‌الاسلام «مهدی ایمانی‌مقدم» گفت: امسال برای نخستین بار، قرار است که مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی در مسجد کوفه به همراه برنامه‌هایی نظیر ختم قرآن کریم، بازدید از بیت امام راحل در نجف، بیت علمای تشیع و مراجع تقلید و نیز مسابقات فرهنگی انجام شود.
کد خبر: ۲۴۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ - 18July 2017
2هزارو 763 نفر از دانشجویان استان مرکزی به عتبات عالیات اعزام شدند

به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، حجت‌الاسلام «مهدی ایمانی‌مقدم» رئیس شورای عمره و عتبات دانشگاهیان استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به نظرسنجی‌ها و مراحل ارزیابی که از زائران اعزامی به عتبات عالیات در میان قشر دانشگاهیان استان مرکزی صورت گرفت، نزدیک به 76 درصد از آن‌ها در میانگین سنی بین 18 تا 30 سال هستند که از این میان، 70 درصد برای نخستین بار است که به این سفر معنوی مشرف می‌شوند.

وی افزود: از میان آمار اعزامی دانشگاهیان به عتبات عالیات، 25 درصد برای دومین‌بار و 5 درصد نیز برای سومین‌بار است که به این سفر اعزام می‌شوند.

رئیس شورای عمره و عتبات دانشگاهیان استان مرکزی تصریح کرد: در ارتباط با با مدارک تحصیلی مشرف شدگان، 55 درصد از این آمار دارای مدرک کارشناسی، 27 درصد کارشناسی ارشد و 7 درصد نیز دارای مدرک دکتری تخصصی هستند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم با اشاره به هزینه اعزام دانشجویان به عتبات عالیات گفت: هزینه سفر زمینی برای دانشجویانی که به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، رقمی معادل یک میلیون و 100 هزار تومان است.

وی ادامه داد: برای سفرهای هوایی، این هزینه از یک میلیون و 500 هزار تومان تا یک میلیون و 700 هزار تومان متغیر است که تفاوت آن در دوری از فرودگاه عراق است.

رئیس شورای عمره و عتبات دانشگاهیان استان مرکزی خاطرنشان کرد: البته براساس صنوات گذشته، برای اعزام‌های زمینی و هوایی نیز به ترتیب یک میلیون تومان و یک میلیون و 500 هزار تومان وام در نظر گرفته شده است.

اعزام دانشگاهیان تا 15 آبان‌ماه ادامه دارد

حجت‌الاسلام ایمانی مقدم با اشاره به تاریخ اعزام دانشجویان استان مرکزی به سفر معنوی عتبات عالیات گفت: از 15 مردادماه تا 15 آبان‌ماه اعزام دانشجویان به سفر عتبات عالیات ادامه دارد که در قالب کاروان های 40 نفر و در 5 گروه اعزام می‌شوند.

وی افزود: 5 گروه اعزامی شامل: اساتید، کارکنان، دانشجویان متاهل، دانشجویان دختر مجرد و دانشجویان پسر مجرد می‌شوند.

رئیس شورای عمره و عتبات دانشگاهیان استان مرکزی تصریح کرد: نکته‌ای که وجود دارد، این است که دانشجویان دختر مجرد فقط از طریق هوایی در بازه زمانی ۱۵ مردادماه تا ۲۰ شهریورماه اعزام می‌شوند.

اعتکاف دانشجویی در مسجد کوفه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام ایمانی مقدم با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی دانشجویی در مسجد کوفه اظهار داشت:  امسال برای نخستین بار، قرار است که مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی در مسجد کوفه به همراه برنامه‌هایی نظیر ختم قرآن کریم، بازدید از بیت امام راحل در نجف، بیت علمای تشیع و مراجع تقلید و نیز مسابقات فرهنگی انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار