یادداشت/ سیروس فتح‌اله

هراس صهیونیست‌ها از توان موشکی حزب‌الله

افزایش توان رزمی و اطلاعاتی مقاومت اسلامی لبنان به یکی از مسائل نگران‌کننده در میان مقامات ارشد رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۴۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ - 18July 2017
هراس صهیونیست‌ها از افزایش توان حزب‌اللهگروه بین‌الملل دفاع پرس- سیروس فتح‌اله؛ بحران سوریه معادلات منطقه‌ای را تغییر داده است. رویدادهای جدیدی به وقوع می‌پیوندد و تهدیدهای زیادی تل‌آویو را در معرض خطر قرار می‌دهند. افزایش توان حزب‌الله و حضور آن‌ در بحران سوریه یکی از تهدیدهای مهمی است که مقامات صهیونیست را نگران کرده است. توان موشکی حزب الله تبدیل به کابوسی شده که خواب را از چشم صهیونیست‌ها ربوده است.
 
توان حزب‌الله مخصوصا در حوزه جنگ‌های چریکی و نبرد موشکی، صهیونیست‌ها را بر این وا داشته است تا به جنگ روانی علیه این حزب روی آورند و آنرا یک گروه خطرناک برای مردم جهان معرفی کنند.
 
روزنامه «جزورالم پست» نوشته است که جنگ آینده با حزب‌الله نسبت به جنگ‌های گذشته ویرانی‌های زیادی را در پی خواهد داشت، چرا که حزب الله توان خود را ارتقا داده است. 15 هزار موشکی که حزب‌الله در اختیار قرار دارد، بزرگ‌ترین خطر و تهدید برای اسرائیل محسوب می‌شود. تعداد موشک‌هایی که این حزب در اختیار دارد بیش از تعداد موشک‌هایی است که اعضای ناتو غیر از آمریکا در اختیار دارند.
 
این روزنامه در ادامه مدعی می‌شود که ایران سالانه میلون‌ها دلار برای تقویت حزب الله به منظور مقابله با رژیم صهیونیستی کمک می‌کند. اگر در آینده جنگی بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی شعله‌ور شود، این حزب روزانه هزار فروند موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک خواهد کرد. در پی چنین حمله‌ای، تاسیسات حیاتی در قدس اشغالی، تل‌آویو و حیفا منهدم و هزاران نفر نیز کشته خواهند شد.
 
روزنامه جروزالم پست در ادامه پا را فراتر از توهم گذاشته و از همه روزنامه‌های رژیم جعلی اسرائیل دعوت کرده است که افکار عمومی جهان را به سمتی ببرند که آن‌ها تصور کنند حزب‌الله و متحدان آن تروریسم هستند و خطر آن‌ها نه‌تنها فقط محدود به اسرائیل نیست، بلکه کشورهای غربی و سایر ملل نیز در بر خواهد گرفت.
 
اما چه عواملی باعث شده است تا صهیونیست‌ها دست به چنین اقداماتی بزنند؟ به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در سایه بحران‌های که در منطقه برخی از کشورهای استعماری برای دخالت در امور منطقه آن‌ها را ایجاد کرده‌اند، مجبور شده است اینگونه اظهارنظر کند. این درحالی است که برخی نیز این سوال را مطرح می‌کنند که آیا اینگونه اظهارنظرها موجب تضعیف روحیه ارتش و جوامع صهیونیستی نخواهد شد؟
 
ولی خیلی پر واضح است که اسرائیلی با این کار می‌خواهند خودشان را مظلوم نشان دهند تا حمایت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را برای خود جلب کنند.
 
رژیم صهیونیستی با این اقدامات هدف مهم دیگری را نیز دنبال می‌کند. آن‌ها تلاش می‌کنند زمینه و شرایط را برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی با این رژیم را فراهم کنند. به خاطر همین به گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که منشأ همه بحران‌های منطقه حزب‌الله لبنان و متحدانش هستند.
 
به نظر می‌رسد ترس اسرائیلی‌ها از قدرت منحصر به فرد حزب الله کاملا واقعی است و در بیان اینکه این حزب بازوی قدرتمند محور مقاومت با رهبری ایران اسلامی است، اشتباه نمی‌کنند، اما در تعریف این قدرت دچار خطای راهبردی شده‌اند.
 
برای همه آشکار شده است که قدرت نظامی حزب الله برای دفاع در برابر تهاجمات احتمالی است. همانطور که مشاهده می‌شود آن‌ها به یاری سوری‌ها برای مقابله با تروریسم شتافته‌اند. اگر نیروهای مقاومت اسلامی در این مبارزه مشارکت نمی‌کردند خطر تروریسم متوجه کشور خودشان نیز می‌شد.
 
اما در پایان می‌توان گفت که اینگونه تبلیغات سوء اسرائیلی علیه حزب الله لبنان هیچ‌گونه تاثیری نخواهد داشت. این تبلیغات جز اینکه باعث تضعیف روحیه و افزایش نگرانی شهروندان آن‌ها خواهد شد و نظامیان آنها را نا امید خواهد کرد، سود دیگری ندارد.
 
به همین دلیل، اسرائیلی‌ها بار دیگر در محاسبات خود دچار خطای راهبردی شدند. تبلیغات سوء آنها علیه حزب‌الله بازخورد مناسبی نداشته است. به همین خاطر روزبه‌روز شاهد پیشرفت حزب‌الله در مسائل امنیتی، سیاسی و نظامی هستیم و بیش از همه توان موشکی که آنها بیشتر اسرائیلی‌ها را نگران کرده است.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار