نمی از ایثار (8)؛

روحانی سنگر‌ساز

«حجت‌‌الاسلام محمدباقر فلاح‌‌زاده» در عملیات کربلای 5 با مسئولیت جانشین گردان مهندسی رزمی لشکر 25 کربلا، در خط مقدم و زیر آتش شدید دشمن به عنوان یک روحانی سنگرساز، برای رزمندگان خاکریز می‌زد.
کد خبر: ۲۴۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ - 18July 2017
روحانی سنگر ساز، برای رزمندگان خاکریز می زد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، کتاب «نمی از ایثار» مشتمل بر مجموعه خاطرات دوران دفاع مقدس رزمندگان شهرستان ابرکوه است، که به قلم «محمدرضا بابایی‌ ابرقویی» به رشته تحریر درآمده و توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد منتشر شده است.

خاطره زیر برگرفته از این مجموعه و زندگی‌نامه سردار شهید «حجت‌‌الاسلام محمدباقر فلاح‌‌زاده» از استان یزد است.

اولین اعزام او به لشکر 7 ولی‌عصر (عج) بود که در تثبیت جزایر مجنون به عنوان نیروی پیاده وارد جبهه جنگ شد. در اعزام دوم نیز از طریق تیپ مستقل 18 الغدیر اعزام و در خط مقدم شلمچه به عنوان منشی گردان خدمت می‌کرد.

زمستان سال 1364 به همراه جمعی از دوستان طلبه‌اش از قم به لشکر 5 نصر اعزام و به عنوان سکاندار قایق در عملیات پیروزمند والفجر 8 شرکت کرد.

با فرا رسیدن خرداد 1365 بار دیگر به عنوان نیروی رزمی تبلیغی روانه جبهه شد و این بار در تیپ 46 الهادی مشغول به کار شد. در مدتی کوتاه رانندگی لودر و بولدوزر ‏ را با عشق و علاقه آموزش دید تا در مواقع نیاز جای راننده قبلی که احتمالاً شهید می‌شد را بگیرد.

بار دیگر در مهرماه همان سال عازم جبهه شد و با عده‌ای از طلاب جوان به عنوان نیروی خط‌شکن گردان ویژه شهدا در لشکر 25 کربلا به فعالیت ادامه داد و همراه با دیگر رزمندگان آماده مشارکت در عملیات کربلای 4 شد.

در عملیات کربلای 5 با مسئولیت جانشین گردان مهندسی رزمی لشکر 25 کربلا، در خط مقدم و زیر آتش شدید دشمن به عنوان یک روحانی سنگرساز، برای رزمندگان خاکریز می‌زد و در نهایت روز پنجم بهمن 1365 در منطقه شلمچه، غرب دریاچه پرورش ماهی، قلب خداجو و شهادت‌طلبش هدف ترکش خمپاره دشمن قرار گرفت و به آرزوی دیرینه‌اش رسید.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار