سردار جلالی در همایش پدافند بیوسایبری در نظام سلامت:

صهیونیست‌ها به دنبال تسلط بر منابع غذایی انسان‌ها هستند

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه تولید و توزیع فناوری‌ها در جهان با اهداف پشت پرده‌ای صورت می‌گیرد، گفت: یکی از اهداف پشت پرده صهیونیست‌ها تسلط بر منابع غذایی انسان‌هاست.
کد خبر: ۲۴۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ - 18July 2017
صهیونیست‌ها به دنبال تسلط بر منابع غذایی انسان‌ها هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در نخستین همایش ملی «پدافند بیوسایبری در نظام سلامت» اظهار داشت: نگاه به فناوری‌ها می‌تواند برای ما مهم باشد و اینکه نگاه ما به فناوری چگونه باشد از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کرد؛ از سوی دیگر نگاه به فناوری‌ها و علوم با توجه به جایگاه هر کشوری می‌تواند متفاوت باشد.
 
وی افزود: اینکه بخواهیم تصور کنیم فناوری‌ها هیچ گونه اهداف پشت پرده‌ای ندارند، قدری ساده انگارانه است؛ به عنوان مثال اهداف سند 2030 و اینکه آمریکایی‌ها دنیا را از طریق سایبر دنبال می‌کنند و یا صهیونیست‌ها معتقدند برای تسلط بر جهان باید بر انسان تسلط یافت و برای تسلط بر انسان باید بر منابع غذایی تسلط یافت، نمونه‌هایی از کاربرد اهداف پنهانی فناوری‌ها در جهان است. بنا بر این دانش‌هایی که تولید می‌شود، توسط افرادی حداکثر بهره برداری از آن صورت می‌گیرد.
 
سردار جلالی خاطرنشان کرد: مباحث بیولوژیک و سایبر موضوعات جدید و جدی هستند که توسعه زیادی یافته‌اند، به نحوی که سرعت تولید فناوری به حدی زیاد است که اسناد علمی‌ بیش از سه سال اعتبار ندارند؛ به عنوان مثال در سال 95 در بررسی جنگ اطلاعاتی، جنگ سایبری جزئی از آن محسوب می‌شد ولی امروز کاملا مستقل و متفاوت از گذشته است و حتی در تعریف سایبر دچار تحولات زیادی شدیم و در این رابطه آمریکایی‌ها برای تعریف جنگ اطلاعاتی از یک فضای پنج گانه ادغام شده با یکدیگر نام می‌برند.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی تجهیزات نظامی را بررسی می‌کنیم بخش زیادی از این تجهیزات در فضای سایبر تعریف شده لذا با توجه به این گستردگی که در مورد استفاده از فضای سایبری وجود دارد متوجه می‌شویم همه سرمایه‌های دنیا در فضای سایبر به ماهیت داده تبدیل می‌شود؛ در واقع این تغییر ماهیتی از فیزیکی به سایبری را موجب می‌شود، پس اینکه سایبر سایر فضاها را در خود هضم می‌کند واقعیتی است که شاهد آن هستیم.
 
سردار جلالی گفت: اکنون در همه حوزه‌ها شاهد هستیم که مباحث بین رشته‌ای بین سایبر و حوزه‌های دیگر ایجاد شده مثلا وقتی قابلیت کنترل هواپیمای نظامی، ماهواره، سلاح‌ها، کشتی‌ها، موشک‌ها و بقیه ابزارهای نظامی از رصد، پایش، تعیین هدف، شلیک، و هدایت در فضای سایبر شکل می‌گیرد، شاهدیم سناریوی از ترکیب نظامی و سایبری شکل می‌گیرد که بعضی‌ها به آن جنگ ترکیبی هم می‌گویند. جنگ ترکیبی، ترکیبی از نظامی و سایبری و سایر حوزه‌ها را در بر می‌گیرد پس وقتی همچنین موضوعی اتفاق بیافتد، تعاریف و مفاهیم و چارچوب‌ها را باید کاملا در فضای ترکیبی به آن‌ها نگاه کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: ابتدای امسال در کنفرانس امنیتی مونیخ رئیس مایکروسافت در سخنرانی خود که وزیر خارجه ایران هم حضور داشت، بهداشت امنیتی یا بهداشت در فضای امنیتی را مطرح کرد و اینکه طی پنج تا 10 سال آینده شاهد اپیدمی جهانی بعضی از بیماری‌ها خواهیم بود که در این رابطه از سه بیماری آنفولانزا، فلج اطفال و آبله نام می‌برد. لذا تاکید می‌کند این بیماری‌ها جزو بیماری‌هایی است که باید به آن‌ها پرداخت و برای این کار هم می‌بایست سامانه نظارت جهانی برای کنترل کشورها در خصوص جابجایی این بیماری‌ها داشته باشیم.
 
سردار جلالی ادامه داد: در این رابطه حتی عنوان می‌کند اگر این اپیدمی‌ها توسط تروریست‌ها مورد استفاده قرار گیرد تلفاتی بین 50 تا 100 میلیون نفر را به دنبال خواهد داشت؛ علاوه بر این وی تهدیدات اقلیمی، هسته‌ای و بیولوژیک را سه تهدید اولیه جهانی ذکر می‌کند و سپس از امکان پذیر شدن انتقال ویروس آبله از طریق کامپیوتر خبر داد. اما این صحبت‌ها پیام‌هایی می‌تواند داشته باشد که عبارتند از امکان هدف قرار گرفتن دنیا از طریق رایانه‌ها؛ به دلیل ارتباط با دولت آمریکا این موضوع تهدید ضمنی است و دیگر اینکه این یک تجارت نیز می‌باشد. امکان حمله بیولوژیک با ابزار سایبری امکان زیادی دارد به نحوی که این موضوع در حال گسترش است، لذا رویکرد هوشمندانه را پیشنهاد می‌کنیم و معتقدیم نگاه فرصت محور صرف و توجه نکردن به تهدیدات خاص کشورهای عقب افتاده است. سرور گوشی‌های هوشمند چون در خارج از کشور قرار دارد و امکان واکاوی داده‌های گوشی‌ها برای آنها وجود دارد، قابل کنترل نیستند پس اگر داخل کشور باشد قابل کنترل خواهد بود.

وی عنوان کرد: رویکرد این است که برای استفاده از فناوری‌ها الگو داشته باشیم البته برای استفاده از گوشی‌های هوشمند الزام حکومتی وجود دارد که سرور آن داخل کشور باشد. وقتی سرورها خارج از کشور قرار داشته باشد به لحاظ دسترسی به داده های گوشی‌های هوشمند امکان این را دارند که در انتخابات نظر افکار عمومی و مردم را در کف خیابان ارزیابی کنند، لذا شناخت آن‌ها نسبت به تحولات داخل کشورمان نسبت به مسئولین بیشتر است.

انتهای پیام/231 
نظر شما
پربیننده ها