با تصویب جزئیات لایحه دولت؛

مجلس مالیات فعالیت‌های پژوهشی را 5 درصد تعیین کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن موافقت با یکسان‌سازی نرخ مالیات فعالیت‌های پژوهشی، این نرخ را 5 درصد تعیین کردند.
کد خبر: ۲۴۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ - 18July 2017
مجلس مالیات فعالیت‌های پژوهشی را ۵ درصد تعیین کرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نمایندگان مجلس شورای در جلسه علنی امروز، ماده واحده لایحه اصلاح ماده 86 قانون مالیات‌های مستقیم را که کلیات آن در جلسه علنی قبلی مجلس تصویب شده بود، با اصلاحاتی به تصویب رساندند.

بر اساس ماده واحده این لایحه که با هدف یکسان کردن نرخ مالیات فعالیت‌های پژوهشی و جلوگیری از تبعیض ارائه شده است، نرخ مالیات بر درآمد فعالیت‌های پژوهشی به طور قطعی 5 درصد تعیین می‌شود.

مطابق این لایحه، تبصره ماده 86 اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 31 تیر ماه 1394 حذف و دو تبصره به شرح زیر به ماده 86 الحاق می‌شود.

تبصره 1: در مورد پرداخت‌هایی که از طرف غیر از پرداخت‌کننده اصلی حقوق به اشخاص حقیقی به عمل می‌آید، پرداخت‌کنندگان این قبیل وجوه مکلفند هنگام هرگونه پرداخت، مالیات متعلقه را با رعایت معافیت‌های قانونی مربوط به حقوق به جز معافیت موضوع ماده ۸۴ این قانون، به نرخ مقطوع 10 درصد محاسبه، کسر و حداکثر تا پایان ماه بعد با صورتی حاوی نام و نشانی دریافت‌کنندگان و میزان آن به اداره امور مالیاتی محل پرداخت کنند و در صورت تخلف، مسئول پرداخت مالیات و جریمه‌های متعلق خواهند بود.

تبصره 2: پرداخت‌های دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و سایر موسسات آموزشی و پژوهشی دارای مجوز از وزارتین مذکور، به اشخاص حقیقی اعم از کارکنان و غیر کارکنان خود در قالب حق‌التحقیق، حق پژوهش و قراردادهای تحقیقاتی و پژوهشی، با رعایت سایر احکام مقرر در تبصره یک، مشمول مالیات مقطوع به نرخ پنج درصد می‌شود.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار