لاریجانی در صحن علنی مجلس:

تصویب «طرح مقابله با اقدامات آمریکا» عزم ملت ایران را نشان داد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح مقابله با اقدامات آمریکا در مجلس عزم ملت ایران را نشان داد.
کد خبر: ۲۴۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ - 18July 2017
تصویب

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه پس از تصویب یک فوریت طرح مقابله با اقدمات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، اظهار داشت: تصویب این طرح نشان دهنده عزم ملت ایران برای مقابله با اقدامات آمریکا است.

وی تصریح کرد: علیرغم وجود عقاید مختلف سیاسی در مجلس درصد بالایی در رأی‌گیری برای این طرح شرکت کردند که نشان از صدای یکسان از مجلس برای مقابله با اقدامات آمریکا است.

رئیس مجلس با بیان اینکه تصویب این طرح در مجلس پیامی برای آمریکایی‌ها بود ادامه داد: آمریکایی‌ها باید بدانند که اقداماتشان ضد ملت ایران است، اما ملت ایران عزم راسخی در مقابله با اقدامات آمریکایی‌ها دارد.

در جریان بررسی این طرح، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: همه مخالفانی که امروز ثبت‌نام کرده بودند با برخورد شدید‌تر و محکم‌تر با آمریکا اتفاق نظر دارند.

وی ادامه داد: مخالفان این طرح معتقدند باید طرح ابعاد وسیع‌تری را در بر بگیرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه در این طرح ارائه شده ضمانت اجرایی برای مصوبات کمتر دیده شده است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها 6 هزار میلیارد دلار از دارایی‌های ایرانیان را ربوده و باید راهکاری بیابیم که این مبلغ را از حلقوم آمریکایی‌ها بیرون بکشیم.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: باید در این طرح، تمام شرکت‌هایی که به نفع آمریکایی‌ها در منطقه کار می‌کردند با آنها مقابله می‌کردیم و اهمیت کشورهای حامی جبهه مقاومت در این طرح را پررنگ‌تر می‌کردیم.

وی اضافه کرد: در طرح ارائه شده، مباحث حقوق بین‌المللی کمتر دیده شده است.

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس در موافقت با یک فوریت این طرح گفت: آمریکایی‌ها امروز در تمام جهان وارد یک مقابله با ملت‌ها شده‌اند و حقوق آنها را تضعیف می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات خصمانه آمریکا در منطقه خلیج فارس هر روز پررنگ‌تر از گذشته می‌شود، ادامه داد: سپاه پاسداران و نیروهای قدس حامی مظلومان هستند و به عنوان امنیت کشور و ستون انقلاب امروز توانسته‌اند آمریکا را عصبانی و منافع آنها را در منطقه به چالش بکشند که باید از آنها حمایت بیشتری بشود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه باید برای مقابله با‌ آمریکا برنامه‌ریزی داشته باشیم، اظهار داشت: باید تمام منافع‌آمریکا در این طرح مورد هدف قرار گیرد.

پس از تصویب طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، نمایندگان شعار مرگ بر آمریکا در صحن پارلمان سر دادند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار