سردار کرمی عنوان کرد؛

تقویت رویکرد اجتماعی پلیس با تکیه بر ظرفیت مردمی

فرمانده يگان‌های ويژه ناجا با تاکید بر لزوم تمرکز در تقویت توان عملیاتی گفت: برای تحقق رویکرد «جامعه محوری» این یگان، از ظرفیت مردمی، تشکل‌ها و دوستداران نظام و انقلاب بهره خواهیم برد.
کد خبر: ۲۴۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ - 18July 2017
تمرکز بر تقویت توان عملیاتی / تقویت رویکرد اجتماعی پلیس با تکیه بر ظرفیت مردمیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسن كرمی» فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در جمع كاركنان این یگان‌ها اظهار كرد: بر اساس افق چشم انداز 1414، يگان ويژه با تغييرات ويژه‌ای روبه رو خواهد شد و در اين چشم انداز، از اين واحد به عنوان يك يگان «مقتدر» و «حرفه‌ای» نام برده شده است، بنابر این  باید روز به روز بر توان این پلیس اعم از آمادگی جسمانی و تجهيزاتی افزوده شود.

وی افزود: بحمدالله همواره شاهد هستيم كه این یگان انقلابی و ولايی؛ در همه مواقع هوشيار و پا به ركاب بوده و عكس العمل به موقع در برابر خطرها و تهديدها دارد، بنابر این بايد بر اين اصل تكيه و بر تقويت آن بكوشيم.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا ادامه داد: بايد تلاش كنيم كه در بين پليس‌های منطقه و جهان از جايگاه برتر برخوردار باشيم که خوشبختانه بايد بگوييم كه به اعتراف دوست و دشمن اين مهم تا حدود زيادی محقق شده است. تلاش بی وقفه مديران و كاركنان این يگان برای تحقق اهداف زبانزد است، لذا بايد همچنان بر تلاش خود ادامه داده تا در رسيدن به چشم انداز تعيين شده موفق باشيم.

سردار کرمی ادامه داد: «چابکی» و «واكنش سريع» يكی از ويژگی‌هايی است كه در افق 1414 برای يگان‌های ويژه ناجا در نظر گرفته شده است كه اين مهم با اجرای برنامه‌های آموزشی و انجام مأموريت‌ها دنبال می‌شود.

رئيس پليس ويژه كشور مطرح کرد: يكی ديگر از چشم انداز مشخص شده برای يگان‌های ويژه ناجا، «جامعه محوری» بودن پليس ويژه می‌باشد كه تلاش ما بر اين است از ظرفیت مردمی، سرمايه‌های اجتماعی، تشكل‌ها، دوستداران انقلاب و ديگر دستگاه‌های مختلف كشور، برای  تقويت و توسعه این پلیس استفاده كنيم كه بحمدالله اين مهم نيز در سال‌های اخير با تلاش و جديت دنبال شده است.

سردار كرمي بيان كرد: هرگز نباید خود را بی‌نياز از ياد گرفتن بدانیم كه اين احساس با «ركود» برابری می‌كند. هر روز بايد در راستای كسب علم و دانش تلاش و اطلاعات جديدی به دست آوريم تا در پيشرفت و توسعه جامعه خود مؤثر واقع شويم.

فرمانده يگان‌های ويژه ناجا خاطرنشان كرد: «مديريت جهادی» باید رویکرد فرماندهان و مدیران باشد، تا در سخت‌ترين شرايط و نبود امكانات، بهترين مديريت را داشته و با بهره‌گيری از منابع انسانی، به اهداف مورد نياز دست یافت. محقق شدن اين اهداف نياز به «آموزش» دارد؛ يگان‌های ويژه يک واحد آموزش محور است و این رویکرد به صورت مستمر دنبال می‌شود.

سردار کرمی با اشاره به اهمیت آمادگی عملیاتی اضافه کرد:  آمادگی عملياتی؛ يعنی اينكه يک فرد نظامی بتواند با بهره‌گيری از آموزش‌های ارائه شده، تاكتيک و فنون مختلف را كسب و تجهيزات خود را بشناسد و در زمان لازم، متناسب با نوع مأموريت و وضعيت موجود از آن‌ها بهره‌برداری کند كه تحقق این رویکرد، در يگان‌های ويژه ناجا از اهميت بالايی برخوردار است.

اين مقام انتظامی بيان كرد: به دنبال آمادگی عملياتی؛ آمادگی علمی ـ  بصيرتی نيز مورد تأكيد است؛ كاركنان بايد اهداف دشمنان را خوب بشناسند. يگان ويژه بايد اين قابليت را داشته باشد تا در صورت نياز و در مقابله با اغتشاش و یا هر گونه عملیات ضد تروريستی در اقصی نقاط كشور با «اقتدار» از عهده انجام ماموریت برآيد، بنا بر این در هر شرايط بايد ضمن آمادگی عملياتی، آمادگی رزمی خود را ارتقاء دهيم.

سردار كرمی ادامه داد: يكی از مسائلی كه می‌تواند ما را در انجام برنامه‌های آموزشی موفق كند؛ بازديد و نظارت مستمر فرماندهان از سطوح مختلف است؛ می‌بايست به صورت ميدانی به اين امر مهم توجه شود تا نواقص مرتفع و نيروهای تحت امر نیز از لحاظ روحی تقويت شوند.

وی گفت: يگان ويژه؛ از جايگاه ويژه‌ای برخوردار است كه اين اذعان دوست و دشمن است، حتی مقامات بين المللی كه اخيراً از يگان بازديد داشتند دستاوردهای یگان ویژه را ستودنی و قابل تحسين توصیف کردند و در بسياری از موارد نيز از ما كمک آموزشی خواسته‌اند، باید همواره در اندیشه برتر بودن باشیم.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار