دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

اسلحه‌ای که سعودی‌ها در اختیار داعشی‌ها گذاشتند

بررسی‌ها نشان می‌دهد تکفیری‌ها در سوریه از سلاح «AUG» ساخت شرکت اسلحه‌سازی «اشتایر» اتریش استفاده می‌کنند که سعودی‌ها در اختیار این گروه تروریستی قرار داده‌اند.
کد خبر: ۲۴۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ - 19July 2017
گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس ـ رحیم محمدی؛ سلاح «AUG» ساخت شرکت اسلحه سازی «اشتایر» اتریش و بر اساس طراحی «بولپاپ» است که به دلیل نحوه قرار گرفتن خشاب در عقب قبضه، در نوع خود یک سلاح خاص به حساب می آید زیرا این گونه از طراحی باعث می شود تا طول سلاح کمتر شده و حمل و نقل آن نیز آسان شود. با این ایده، سلاح جدید با نام STG.77 در سال 1977 توسعه یافت و در سال 1978 وارد خدمت شد و به آن نام AUG داده شد.

علاوه بر این نکته دیگری که می‌توان درباره این سلاح ذکر کرد، ساخت این سلاح با استفاده از مواد سبک پلاستیکی است که باعث شده وزن این سلاح هجومی در حدود 3.6 کیلوگرم باشد.

این سلاح به صورت استاندارد با یک دوربین با بزرگنمایی 1.5 برابر نیز عرضه می شود که به تیرانداز اجازه می دهد دقیق‌تر شلیک کند؛ همچنین این سلاح از یک خشاب با ظرفیت 30 گلوله 5.56 میلی متری برای مسلح شدن استفاده می‌کند.

ساخت سلاح با استفاده از طرح «بولپاپ» باعث شده تا طول سلاح 25 درصد کوتاه‌تر از نسخه‌های متعارف باشد و از طرفی لگد سلاح هم کمتر شود؛ در نتیجه کنترل آن راحت‌تر بوده و حتی می‌توان آن را با یک دست به کار گرفت ولی مشکلات خودش را هم دارد. برای نمونه تعویض خشاب سخت‌تر است و از طرفی قرار داشتن بخش زیادی از تجهیزات سلاح در انتهای آن تعادل سلاح را بر هم می‌زند و همچنین فاصله ماشه تا بخش متحرک زیاد است و پیچیدگی‌های خود را دارد.

سلاح های اتریشی در دست تکفیری ها 
اسلحه تهاجمی AUG ساخت اتریش مجهز به دوربین و صدا خفه کن در دست گروه تروریستی داعش در رقه سوریه 

اما درباره اینکه سلاح اتریشی مورد اشاره چگونه به دست داعشی‌ها افتاده باید گفت که سعودی‌ها از جمله کاربران این سلاح اتریشی هستند که سال‌های طولانی از این سلاح در بخش‌های مختلف ارتش خود استفاده می‌کنند، لذا با توجه به حمایت‌های دولت این کشور از گروه‌های تکفیری، می‌توان نحوه دست یابی تکفیری‌ها به این سلاح را فهمید.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار