لاریجانی در نطق پیش از دستور:

امام صادق (ع) کرامت انسان و جامعه و نجابت آنها را نتیجه رشد عقلانی و علمی می‌دانستند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت امام صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) توسعه علمی را راه اصلاح فرد و جامعه می‌دانستند و کرامت انسان و جامعه و نجابت آنها را نتیجه رشد عقلانی و علمی می‌دانستند.
کد خبر: ۲۴۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ - 19July 2017
امام صادق(ع) کرامت انسان و جامعه و نجابت آنها را نتیجه رشد عقلانی و علمی می‌دانستند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور صحن علنی امروز (چهارشنبه 28 تیر) مجلس به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) به بیان چند حدیث و پند از آن امام بزرگوار پرداخت.

وی گفت: امام صادق (ع) به درستی دریافته بودند که پس از انحرافات دوران اموی و عباسی چنانچه تفکر اسلامی در وجوه مختلف فقهی، کلامی، و حدیث تدوین نگردد ازمدت رهایی‌بخش اسلام چیزی باقی نخواهد ماند.

لاریجانی ادامه داد: براساس احادیث امام صادق (ع) جامعه‌ای که در مدار عقل نچرخد نمی‌تواند صلاح ملت را در نظر بگیرد. عقلانیت در حکمرانی در منطق امام صادق (ع) کلید رستگاری جوان است. در مجموع امام صادق توسعه علمی را راه اصلاح فرد و جامعه می‌دانستند و کرامت انسان و جامعه و نجابت آنها را نتیجه رشد عقلانی و علمی می‌دانستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، اظهار داشت: اما در حدیث می‌فرماید آن کس که عالم به زمان خود باشد و بداند در چه زمانه‌ای زندگی می‌کند  امور شبهه‌آور و اضطراب‌آفرین به او هجوم نخواهد آورد. امام (ع) پیشرفت فرد و جامعه را در صداقت، عقلانیت و توسعه علمی می‌دانستند.

لاریجانی در سخنانش گفت: از خداوند می‌خواهیم که به ملت ما توفیق دهد که تعالیم آن پیشوای بزرگ را راهنمای خود در همه شرایط بدانیم.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها