پورمختار در نشست ادواری شهرداران کلانشهرهای کشور:

برای پیاده سازی سبک زندگی اسلامی در کلانشهرها باید برنامه ریزی شود

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ضمن تبیین جایگاه کلانشهرهای کشور به منظور پیاده سازی و اجرایی کردن سبک زندگی اسلامی و فرهنگ سازی در این زمینه، تاکید کرد: کلانشهرها باید به الگویی برای سایر شهرهای کشور تبدیل شوند.
کد خبر: ۲۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵ - 13August 2014

برای پیاده سازی سبک زندگی اسلامی در کلانشهرها باید برنامه ریزی شود

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، محمد علی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در هشتاد و هفتمین نشست ادواری شهرداران کلانشهرهای کشور، گفت: یکی از آفت هایی که در کشور ما متوجه تمامی مدیران و مسئولان اجرایی است، آن است که مدیران هر روز کارهای روزمره و اداری زیادی را انجام می دهند و فرصت فکر کردن، برنامه ریزی و سیاست گذاری برای بسیاری از مسئولان کم است. این در حالی است که تشکیل جلساتی این چنینی این فرصت را فراهم می کند تا بتوانیم یک نگاه عمومی و محوریت کلی به مسایل شهرها داشته باشیم و سپس آن را به برنامه تبدیل کرده و اجرا کنیم.


وی خاطرنشان کرد: در حوزه کلانشهرها باید با نگاه به هدف گذاری برای ایجاد کلانشهرها پیش برویم چرا که یکی از دلایل عمده ایجاد کلانشهرها، الگوسازی است. به این ترتیب باید کلانشهرها را تبدیل به الگویی برای سایر شهرها کنیم.


پورمختار ادامه داد: زمانی یک فرهنگی در شهر تهران ایجاد شد که درب مغازه ها را رنگ کردند، این موضوع تا روستاها نیز ادامه پیدا کرد. اما امروز ما نیاز دیگری داریم و بالاترین نیاز نیز این است که در موضوع فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی برنامه ریزی کنیم.


رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همه این موارد در اختیار شهرداران است تا با نگاهی که در طول دو سال گذشته داشته ایم بتوانیم در زمینه سبک زندگی اسلامی گام های جدی برداریم. در این مسیر نیز نیاز به یک جریان سازی و گفتمان سازی داریم که می تواند مبتنی بر فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی باشد و همه آن به دست شهرداران تحقق پیدا کند.


وی گفت: اگر در این راستا نگاهی عمقی به نیازهای شهرها، کارکرد مدیریت شهری و عملیات و مطالبات مردم داشته باشیم همه این موارد به راحتی قابلیت مدیریت شدن دارد.


رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها راجع به سبک ساخت و سازها و رعایت فرهنگ اسلامی در ساخت و سازها تاکید کرده اند تا بیننده را در فضای فرهنگ دینی حفظ و نگهداری کند. از دیگر سو در زمینه معماری داخل منازل نیز شهرداری ها با هدایت و راهنمایی می توانند این موضوع را اصلاح کرده و فرهنگ های رفتاری را به یک گفتمان تبدیل کنند. وقتی این موضوع به مطالبه مردم تبدیل شود، راه انداختن، اجرایی کردن و حتی الزام آن بسیار راحت خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها