دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

نبرد «احرارالشام» و «تحریرالشام» در جنوب استان ادلب/ پیشروی ارتش و نیروهای مقاومت در شمال شرق سویداء

پاکسازی گسترده نواحی شمالی و جنوبی صحرای سوریه همزمان با درگیری گروه‌های تروریستی با یکدیگر در شمال غرب این کشور، مهم‌ترین تحولات سوریه طی 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۴۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ - 19July 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، واحد تبلیغاتی تروریست‌های مسلح شب گذشته اعلام کردند که نیروهای تروریستی وابسته به «هیئت تحریر الشام» (وابسته به جبهه النصره) و گروهک «احرارالشام» در شهرک «ابین» واقع در حاشیه کوه «زاویه» در جنوب استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه با یکدیگر درگیر شدند.

رسانه‌های تروریستی دلیل این درگیری‌ را پایین کشیده شدن پرچم ارتش آزاد توسط نیروهای هیئت تحریر الشام در میدان «ساعت» در شهر ادلب عنوان کردند. منابع رسانه‌ای تروریست‌ها به تلفات طرفین حاضر در این درگیری اشاره‌ای نکرده‌اند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه در 2 محور شمال و جنوب صحرای شام دست به پیشروی زدند. در محور شمالی نیروهای ارتش سوریه با پیشروی در جنوب استان رقه، موفق به بازپس‌گیری چاه‌های نفت این منطقه از تروریست‌های داعش شدند. طی این حمله، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی خود را به مرزهای مشترک استان‌های حماه، حمص، رقه و دیرالزور رساندند به‌گونه‌ای که فاصله ارتش سوریه با شهر دیرالزور به 50 کیلومتر کاهش پیدا کرد.
 
نبرد «احرارالشام» و «تحریرالشام» در جنوب استان ادلب/ آزادسازی چاه‌های نفت جنوب رقه/ پیشروی ارتش و نیروهای مقاومت در شمال شرق سویداء
در ناحیه جنوبی صحرای سوریه نیز ارتش و نیروهای مقاومت اسلامی طی عملیاتی گسترده در شمال شرق استان سویداء واقع در جنوب این کشور، 5 تپه از ارتفاعات واقع در این منطقه را از اشغال نیروهای داعش آزاد کرد. چند روستای صحرایی نیز طی این عملیات از تصرف نیروهای داعش خارج شد. در پی این پیشروی در شمال شرق استان سویداء، نیروهای داعش به سمت نواحی واقع در عمق صحرای سوریه گریختند.

در زمینه سیاسی نیز «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در تماسی تلفنی با همتای اردنی خود، بر یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه و حفظ حاکمیت ملی این کشور بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل تأکید کرد.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها