در نشست علنی مجلس صورت گرفت؛

تصویب موافقتنامه «واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر را تصویب کردند.
کد خبر: ۲۴۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ - 19July 2017
تصویب موافقتنامه «واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر»

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بررسی لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر در دستور کار قرار گرفت و پس از اعلام نظر نمایندگان موافق و مخالف، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

این لایحه به منظور مدیریت بحران‌های طبیعی و پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر در زمینه امکانات حمل و نقل، تجهیزات امداد و نجات، سازماندهی آموزش‌های مردمی، تربیت و ارتقای سطح دانش کارشناسان و افزایش همکاری‌های بین‌المللی تهیه و به مجلس ارائه شده است.

بر اساس این موافقتنامه، دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، جمهوری قزاقستان، فدراسیون روسیه و ترکمنستان به عنوان طرف‌های این معاهده شناخته می‌شوند.

ماده واحده این لایحه که با 122 رای موافق، 6 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر به تصویب رسید، به این شرح است؛

«موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر، مشتمل بر یک مقدمه و 22 ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

تبصره - رعایت اصول 77 و 139 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اجرای این موافقتنامه الزامی است.»

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار