حبیب‌الله کاسه‌ساز با «پرواز در نهایت» جاودانه شد

حبیب‌الله کاسه‌ساز درگذشت. شنیدن این خبر برای بسیاری از اهالی فرهنگ سخت بود، خصوصا کسانی که برای اعتلای فرهنگی انقلاب اسلامی در حوزه سینما و تلویزیون، فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۲۴۸۵۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ - 19July 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، 1حبیب‌الله کاسه‌ساز که به دلیل ابتلا به سرطان معده تحت چند دوره شیمی درمانی قرار گرفته بود، صبح روز چهارشنبه 28 تیرماه 96 در بیمارستان بقیه‌الله (عج) در تهران، دیده از جهان فروبست.

مرحوم کاسه‌ساز متولد سال ۱۳۴۱ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته‎ فیلمنامه‌نویسی از دانشکده‎‎ سینما و تئاتر دانشگاه هنر بود. وی همچنین در فیلم‌هایی چون «پرواز در نهایت» (۱۳۶۹)، «هور در آتش» (۱۳۷۰)، «آخرین مرحله» (۱۳۷۴) و ...  به عنوان بازیگر حضور داشته و کارگردانی فیلم «کارناوال مرگ» (۱۳۸۷) را نیز در کارنامه هنری‌اش دارد.

این هنرمند فقید، تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی نظیر «پرنده‎باز کوچک» و «زندانی 707» (۱۳۸۰)، «نبات داغ» 1381، «او»، «کنار رودخانه» و «مزرعه پدری» (۱۳۸۲)، «پروانه‌ای در مه» (۱۳۸۴)، «اخراجی‌ها ۱ و ۲» (۸۷ - ۱۳۸۵)، «ریسمان باز» ۱۳۸۶، «نظام از راست» (۱۳۸۷)، «مأموریت تهران» (۱۳۸۹) و همچنین مجموعه‎های «درچشم باد» (۸۷ - ۱۳۸۲)، «فوق سری» (۱۳۹۳) و ... را بر عهده داشته است.

وی همچنین به عنوان مجری طرح، مدیر تولید، مدیر تدارکات و سرمایه‌گذار نیز سابقه‎ فعالیت داشت. از جمله سوابق اجرایی کاسه‌ساز، می‌توان به مديریت توليد و پشتيبانی امور سينمايی وزارت ارشاد، مديرعاملی انجمن سينمای انقلاب و دفاع مقدس، عضویت در هيأت‌مديره انجمن سينمای جوان ايران، عضویت در شورای عالی جوانان و عضویت در هیأت‌مدیره شهرک سینمایی دفاع مقدس اشاره کرد.  

کاسه‌ساز در طول فعالیت هنری خود، برنده جوایز مختلفی نیز بوده است،‌ از جمله: برنده جایزه «سینه‌کید» بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم سینه‌کید از دوره شانزدهم (هلند) رد سال 80 برای فیلم «پرنده‌باز کوچک»، برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان از دوره شانزدهم در سال 80 برای فیلم «نوروز»، برنده جایزه بهترین تهیه‌کنندگی جشنواره فیلم فجر (بخش جنبی ـ سازمان میراث فرهنگی) از دوره بیست و دوم در سال 82 برای فیلم «او»، برنده جایزه ویژه بهترین فیلم جشنواره دفاع مقدس از دوره دهم در سال 82 برای فیلم «مزرعه پدری»، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم فجر از دوره بیست و پنجم در سال 85 برای فیلم اخراجی‌ها.

انتهای پیام/ 112

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
گرامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
1
از طرف خودم و تمام همکاران عرصه هنر و فرهنگ دفاع مقدس به خانواده محترم این عزیز از دست رفته این واقعه دردناک را تسلیت عرض می کنم روحش شاد و یادش گرامی.رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار