چیت‌چیان در جمع خبرنگاران:

بیش از 40 فناوری مورد نیاز صنعت نیرو را در داخل تولید کرده‌ایم

وزیر نیرو گفت: در چهار سال اخیر بیش از 40 فناوری مورد نیاز صنعت نیرو را در داخل تولید کرده‌ایم و علاوه بر این، جهت برونگرایی صنعت، وزارت نیرو نقش اساسی را در صادرات فناوری‌ها داشته است.
کد خبر: ۲۴۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ - 19July 2017
بیش از ۴۰ فناوری مورد نیاز صنعت نیرو را در داخل تولید کرده ایم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: در چهار سال اخیر بیش از 40 فناوری مورد نیاز صنعت نیرو را در داخل تولید کرده‌ایم و علاوه بر این، جهت برونگرایی صنعت، وزارت نیرو نقش اساسی را در صادرات فناوری‌ها داشته است. در سال‌های گذشته جهت تأمین نیازهای آب و برق، کارهای بسیاری انجام داده‌ایم. به طور مثال در حوزه برق بیش از 8000 مگابایت به ظرفیت برق افزوده شده که اگر این اقدامات انجام نمی‌شد، امروز با خاموشی‌های بسیاری روبرو بودیم.

وی درباره بدهی‌های سازمان‌های دولتی به وزارت نیرو گفت: طبق قانون، قیمت‌های حامل‌های انرژی باید به قیمت واقعی برسد و در صورت تصویب دولت و یا مجلس، کالاهای مردم و بخش‌های دولتی ارائه شود که با قیمتی کمتر از هزینه تمام شده مصرف کنند، دولت مکلف است مابه‌التفاوت آن را پرداخت کند.

وزیر نیرو افزود: مطابق صورتحساب‌های شرکت‌های تابعه وزارت نیرو و بررسی‌هایی که سازمان حسابرسی کشور انجام داده است، ارزش این مابه‌التفاوت از سال 1389 تا پایان سال 1395 بیش از 30 هزار میلیارد تومان است؛ البته تلاش داریم که این مطالبات را دریافت کنیم و در سال گذشته بیش از 7000 میلیارد از این مطالبات دریافت شده است و ما آن را صرف پرداخت بدهی بخش خصوصی به دولت کرده‌ایم که از ما طلبکار بود.

چیت‌چیان تصریح کرد: امیدواریم با کمکی که دولت می‌کند از محل همان 30 هزار میلیارد مطالباتی که بخش خصوصی از ما دارد، آنها را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار