ابتکار در جمع خبرنگاران:

سازمان محیط زیست با منتخبین شوراها نشست تخصصی برگزار می‌کند

رئیس سازمان محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست با منتخبین شوراها نشست تخصصی برگزار می‌کند.
کد خبر: ۲۴۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ - 19July 2017
سازمان محیط زیست با منتخبین شوراها نشست تخصصی برگزار می‌کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره برنامه‌های این سازمان در حوزه شورای شهر، اظهار داشت: بحث ما این است که شوراهای شهر یکی از رویکردهای مهم‌شان بحث محیط زیست و توسعه پایدار باشد. ارتقای وضعیت محیط زیست شهری و شکوفایی شهری از مولفه‌های مهم بهبود کیفیت زندگی در شهرهای کشور است.

وی افزود: در این زمینه  طی هفته‌های آینده یک نشست تخصصی سراسری داریم و از منتخبین دعوت کرده‌ایم که در خصوص تجربه شوراها و رویکردی که در ارتباط با محیط زیست شهری مثل آلودگی هوا، مدیریت پسماند، فضای سبز و شاخص‌های زیست محیطی در شهرها وجود دارد، آگاهی یابند.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: ادامه همه فعالیت‌ها را با قوت دنبال می‌کنیم، خصوصا آلودگی هوا که کماکان اهمیت بسیار زیادی دارد. برای شهریور و ماه‌های دیگر که مجددا وضعیت هوا و پایداری آن باعث خواهد شد که شاخص‌های کیفیت هوا کاهش پیدا کند، آماده باش‌ هستیم و کار را تا آخرین لحظه که مسئولیت داشته باشیم، ادامه می‌دهیم.

ابتکار با اشاره به مصوبه امروز هیئت دولت در خصوص راهبرد ملی انرژی کشور اظهار داشت: امروز در دولت مصوبه خیلی مهمی را  داشتیم و آن راهبرد ملی انرژی کشور هست که در واقع سیاست‌های مربوط به انرژی را در ابعاد مختلف، تنوع انرژی، مسائل مربوط به منابع، مصارف و شکل مدیریت انرژی را تعریف می‌کند.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: یکی از مولفه‌های مهم این راهبرد ملی بخش توجه به ملاحظات زیست محیطی است و اینکه در این راهبرد ملی به چالش‌های زیست محیطی اشاره شده، مسئله مهم آلودگی هوا و بحث انتشار گازهای گلخانه‌ای را در این سند داریم. اینکه مصرف انرژی بهینه شود، هدر رفت انرژی کاهش یابد و کاهش آلودگی هوا و کاهش انتشار آثار گلخانه‌ای در زمینه‌های مختلف و انواع انرژی که در دستور کار برنامه‌های دولت قرار می‌گیرد مورد توجه است.

وی ادامه داد: در این سند آمده که روی انرژی‌های تجدید پذیر باید تمرکز بیشتری داشته باشیم، بحث انرژی های تجدیدپذیر برای کشوری مثل ایران که از تابش خورشید زیادی برخورداراست، یک مزیت محسوب می‌شود و مطالعات نشان می‌دهد این کار فرصتی باشد و خوشبختانه سرمایه‌گذاری زیادی انجام شده است.

رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: این راهبرد ملی از نظر ما جامع و با توجه به ملاحظات زیست محیطی و توسعه پایدار است و امیدوارم کشور بتواند با قدرت در عرصه ملی و مناسبات با کشورهای مختلف دنیا و به ویژه در عرصه مناسبات بین المللی و توافق پاریس بتوانیم برنامه‌های خودمان را با قوت پیش ببریم.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار