معاون پرستاری وزارت بهداشت:

جامعه پرستاری 4 شهید مدافع حرم تقدیم کرده است

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: جامعه پرستاری تاکنون چهار شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است.
کد خبر: ۲۴۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ - 19July 2017
جامعه پرستاری 4 شهید مدافع حرم تقدیم کرده استبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، محمد میرزابیگی پیش از ظهر امروز در دیدار با خانواده شهید قنادپور در اهواز اظهار داشت: قطعا آدم به حال این شهدا و خانوادهای بزرگوارشان غبطه می خورد. کسی که از استان خوزستان با 40 ماه سابقه جبهه و جانباز 50 درصد باشد حتما به صورت مضاعف و با درصد بالایی دین خود را ادا کرده ولی باز هم در سنگر دفاع از حرمیین حضور پیدا می کند.

وی افزود: استان خوزستان خاک مقدسی دارد که زمانی تمام شهدا، جانبازان و آزادگان در این خاک، هوا و منطقه تنفس می کردند. وجب به وجب این خاک از خون شهدای ما رنگین هست و این تقدس خود خوزستان است.

میرزابیگی عنوان کرد: برای نمونه شهید تقوی فر با سوابق درخشانی که داشت قطعا مزدی جز شهادت نداشته و حیف بوده که به صورت معمولی از دنیا برود؛ در حقیقت با این مزد شهادت به وصال محبوبش رسید.  کسی که در ایام لیالی قدر و ماه مبارک رمضان (شب 23 ماه مبارک رمضان) به شهادت برسد، رمز و رازی دارد و نصیب هرکسی نمی شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: خاطرات زیادی از جبهه و جنگ داریم و یک مدت بحث بر سر این بود که در باغ شهادت بسته شده ولی الحمدلله اکنون باز است و کسانی که حقشان اینطور رفتن هست به افتخار شهادت نائل می شوند. افتخار داریم که بعد از شهید حمیدرضا اسدالهی، حسین قاسمی و فریدون احمدی این شهید چهارمین شهید پرستار جامعه پزشکی است.

میرزابیگی گفت: در جامعه پرستاری با شهید فریدون احمدی یک رزمنده به نام احمد محمدی داشتیم که 14 ماه در اسارت تکفیری ها بود و آزاد شد ولی چهارمین شهید جامعه پرستاری و بسیج این جامعه شهید قنادپور هست. قطعا داغ رفتن شهید سنگین و اثر خودش را دارد ولی انشاالله که در آن دنیا شفیع خانواده، دوستان و اگر غبار و خاک پایی به همکاران برسد نیز ما هم از این ارزش شفاعت بی نصیب نشویم.

وی توضیح داد: انشاالله همه ما دین دار خون شهدا بمانیم چون هرچه که در این کشور داریم مدیون خون پاک شهیدان است. هم اکنون دیگر رزمندان در حد مرز جغرافیایی نمی جنگند و در مرز عقیدتی در حال دفاع هستند. حوزه های مرزهای عقیدتی ما در پهنای دنیا گسترده شده و دعا می کنم که بتوانیم دین خود را به شهدا ادا کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: وزیر بهداشت نیز زمانی که خبر شهید قنادپور را شنیدند بلافاصله پیامی صادر و نگاه بسیار ویژه ای به مقوله دفاع از حرم دارند؛ سلام ویژه وزیر را به خانواده وی ابلاغ می کنم.

مهدی قنادپور فرزند شهید نیز در این دیدار اظهار کرد: پدرم با دکتر دربندی در حال آوردن پیکر شهدایی بود که در تله انفجاری به شهادت رسیدند ولی در راه بازگشت نیز خودشان با یک تله روبرو و پدرم آن تله را با پای خودش عقب زده و با نزدیک شدن بیشتر اول مجروح و در نهایت به شهادت می رسد. با شنیدن نحوه شهادت پدرم این حرف همراهان و دوستانش که پدر خیلی شجاع بود بیشتر برای من ثابت شد. پدرم شب 19 رمضان مجروح، شب 23 رمضان به شهادت رسیده و در نهایت شب 27 رمضان هم به خاک سپرده شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها