رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر:

مواد مخدر یکی از 5 تهدید اصلی جامعه بشری است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر به عنوان یکی از 5 تهدیدی است که امروزه مورد توجه جامعه بشری در جهان قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۴۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ - 19July 2017
...

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار مسعود زاهدیان در کارگاه مبارزه با مواد مخدر که با مشارکت سازمان همکاری اقتصادی اکو در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، اظهار داشت: مواد مخدر به عنوان یکی از 5 تهدیدی است که امروزه مورد توجه جامعه بشری در جهان شده است.

وی ادامه داد: برای مبارزه با مواد مخدر باید با تمام ابعاد آن از جمله کشت و قاچاق مبارزه کنیم‌ و در این راستا همه کشورهای عضو اکو باید با هم همکاری داشته باشند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: کشت و قاچاق یکی‌ از موضوعات منطقه اکو است که نه‌تنها منطقه بلکه مردم جهان را مورد هدف قرار داده است.

زاهدیان با اشاره به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در منطقه اکو به بهانه‌ی تامین امنیت گفت: کشورهای فرامنطقه‌ای با حضور در منطقه اکو نه تنها نتوانسته اند امنیت را برقرار کنند بلکه باعث افزایش کشت تریاک در این‌ کشورها شده اند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: هیچ کشوری جز کشورهای عضو اکو نمی‌تواند امنیت را برقرار کند و همه‌ کشورها باید با همکاری یکدیگر به‌ مبارزه با مواد مخدر بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی در منطقه خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اقتصادی همواره یکی از مهمترین مسئله برای کشورهای خاورمیانه‌ بوده است؛ امروزه اگر بخواهیم امنیت پایدار را برای فعالیت‌های  اقتصاد کشورهای منطقه حفظ کنیم باید با همکاری کشورهای عضو اکو با مافیای مواد مخدر مبارزه کنیم.

زاهدیان در ادامه‌ گفت: ایران آمادگی خود را برای مبارزه با مواد مخدر اعلام می‌کند و نیز آمادگی برگزاری اجلاس مبارزه با مواد مخدر را هم دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه کمترین سود را کشاورازن افغانی از کشت خشخاش می برند، افزود: امروزه بیشترین سود را کشورهای اروپایی از مواد مخدر می‌برند‌ و با تغییر الگوی کشت در افغانستان می‌توان به آن پایان داد.

وی در ادامه تاکید کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر بیش از 3 هزار شهید و 12 هزار جانباز تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده‌ایم که‌ نشان از عزم جدی ایران برای مبارزه با مواد مخدر است.

زاهدیان با اشاره به همکاری ایران با کشورهای منطقه گفت: در سال 2016  بیش از 623 تن انواع مواد مخدر در ایران توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف شد و علاوه بر این با همکاری سایر دستگاه ها 670 تن انواع مواد مخدر کشف شد.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار