رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

دفاع مقدس از مرزهای کشور عبور کرده است/ حقایق دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس از مرزهای ما عبور کرده است و افتخار ما در دنیا، دفاع مقدس است و چیزی که می‌توانیم به آن بنازیم دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۴۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ - 20July 2017
دفاع مقدس از مرزهای کشور عبور کرده است/ حقایق دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو شودبه گزارش دفاع پرس از مشهد، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» در نشست هم‌اندیشی پیشکسوتان و  فرماندهان دفاع مقدس اظهار داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس یکی از درخواست‌های دوستان استان خراسان رضوی بود و با عنایت امام رضا (ع) و تلاش همه عزیزان، کار خوبی در یک سال گذشته انجام شد البته ما هرجا در حوزه دفاع مقدس شروع به کار کردیم، خود شهدا ناظر بودند و کمک کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه اگر حرکت کنیم سیدالشهدا (ع) نیز کمک می‌کند افزود: در حوزه دفاع مقدس مقام معظم رهبری فرمودند انقلاب اسلامی را دفاع مقدس تثبیت کرد و فرمودند اگر دفاع مقدس نبود چالش‌های ما زیاد بود و معلوم نبود چه بلایی سر ما می‌آمد. در هر پیشرفتی، اگر تاریخچه‌اش را ببینیم مربوط به دفاع مقدس است.

سردار کارگر ادامه داد: در هر پیشرفتی یا تفکر دفاع مقدس حاکم بوده و یا بچه‌های دفاع مقدس حاضر بودند، امروز دفاع مقدس فقط مربوط به مردم ایران نیست بلکه مربوط به یمن و غزه و لبنان و عراق نیز هست و روحیه و تفکر دفاع مقدس نیز در این کشورها حاکم است.

وی با ذکر خاطره‌ای از شهید همدانی بیان کرد: شهید همدانی روزی به بنیاد تشریف آورده بودند و داستان سوریه را تعریف می‌کردند که همه جا سقوط کرده و با بشار اسد صحبت شده تا بسیجیان آموزش دیده سوریه کار را به دست بگیرند و امروز شاهد هستید چه تحولاتی صورت گرفته و یا حشدالشعبی نیز از همین مدل پیروی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس از مرزهای ما عبور کرده و افتخار ما در دنیا، دفاع مقدس است و چیزی که می‌توانیم به آن بنازیم دفاع مقدس است، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در مذاکرات هسته‌ای هرجا می‌خواست به طرف مقابل بتازد از دفاع مقدس مایه گذاشته است، بنابراین موضوع دفاع مقدس بسیار خطیر و حیاتی است.

سردار کارگر خطاب به مسئولان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: جوانان بسیجی را نیز وارد کار کنید و از آنها برای خاطره‌نویسی با تجربه‌های دوران دفاع مقدس استفاده کنید، در قضیه خاطرات فقط نوشتن مهم نیست، خاطرات باید یک بار گفته شده و یک بار نیز پیاده شود. در کمیته‌های دفاع مقدس از دوستان تحصیلکرده جوان نیز استفاده کنید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: می‌خواهیم دفاع مقدس را به نسل فعلی و آینده منتقل کنیم، باید حقیقت دفاع مقدس را بگوئیم، مقام معظم رهبری فرمودند شما اگر حقیقت دفاع مقدس را بگوئید آن قدر زیبا است و کشش دارد که شنونده و بیننده را جذب خود می‌کند.

سردار کارگر گفت: باید برای دانشجویان و دانش‌آموزان دفاع مقدس را به درستی تبیین کنیم، برای انتقال دفاع مقدس به نسل جدید باید از ابزار هنر روز استفاده کنیم، در موزه دفاع مقدس نیز باید از سامانه دیجیتال استفاده کنیم. گرایش موزه دفاع مقدس خراسان باید ملی باشد اما نباید از مردم خراسان رضوی غفلت شود و باید عملیات‌های شاخص استان نیز مورد بررسی و نمایش قرار گیرد.

وی بیان کرد: باید در این موزه وضعیت لشکر 77 خراسان به خوبی نشان داده شود، اینجا لشکر 77 مهم است و باید عملیاتش نشان داده شود؛ مقام معظم رهبری به رزمندگانی که از جبهه بازگشته بودند فرمودند شما از معراج بازگشته‌اید؛ خوشبختانه جهاد و مقاومت و شهادت بابش باز است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار