همزمان با سالروز شهات امام جعفر صادق (ع)؛

پیکر مطهر 2 شهید گمنام دفاع مقدس در «دیشموک» تشییع و خاکسپاری شد

پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهر «دیشموک» از توابع شهرستان کهگیلویه واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، تشییع و خاکسپاری شد.
کد خبر: ۲۴۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ - 20July 2017
تشییع و خاکسپاری 2 شهید گمنام دفاع مقدس در «دیشموک» کهگیلویهبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، مردم شهر «دیشموک»، امروز (پنج‌شنبه) میزبان پیکر مطهر دو آلاله گمنام دوران دفاع مقدس بودند، شهدای گمنامی که مردانگی را طریق و جاودانگی را مسیر خود قرار دادند و با قدم نهادن در میدان مبارزه حق علیه باطل به ندای امام زمان خود لبیک گفته و شهد شیرین شهادت را سر کشیدند.

مراسم تشییع با شکوه پیکر مطهر این شهدای گمنام، بار دیگر خاطرات تشییع پیکرهای شهدای ایام جنگ تحمیلی را در دیشموک زنده کرد و امروز مردم این دیار، در آیین خاکسپاری شهدای گمنام حماسه آفریدند.

مسیر تشییع شهدای گمنام که از میدان مرکزی شهر دیشموک آغاز شد، لبریز از انبوه عظیم جمعیت سیاه‌پوشی بود که آمده بودند تا همزمان با سوگواری برای امام ششم خود، 2 شهید راه وطن و کبوتر بی‌نام و نشان دوران دفاع مقدس را بدرقه کرده و با تجدید میثاقی دیگر با شهدای دوران دفاع مقدس، بگویند که راهشان ادامه دارد.

آری، شهر دیشموک امروز میزبان مهمانانی از جنس عشق، ایثار و ایستادگی بود و اشک‌های مادران شهدا بدرقه قهرمانان بی‌نام و نشانی شد که بار دیگر خاطرات فرزندان‌ گلگون‌کفن‌شان را برایشان یادآوری کرد.

پیکرهای مطهر این دو آلاله گمنام دفاع مقدس که در مناطق عملیاتی «شرق دجله» و «جزیره مجنون» به شهادت رسیده بودند، سرانجام در تپه نورالشهدای شهر دیشموک به خاک سپرده شد.

این شهدای والامقام، 26 ساله و 19 ساله هستند که به ترتیب در عملیات «خیبر» در «جزیره مجنون» و در عملیات «بدر» در «شرق دجله» به شهادت رسیده و پیکرهای پاکشان سال گذشته توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص و به میهن اسلامی بازگشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها