آزاد‌ شدن یک کودک ایزدی در منطقه «سنجار»/ بازگشت آوارگان عراقی به استان «صلاح‌الدین»

نیروهای مهندسی ارتش عراق طی ساعات گذشته، به پاکسازی مناطق بسیاری در استان «صلاح‌الدین و نینوا» اقدام کردند.
کد خبر: ۲۴۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ - 20July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، نیروهای مهندسی ارتش عراق طی ساعات گذشته، به پاکسازی مناطق بسیاری در استان «صلاح‌الدین و نینوا» اقدام کردند.

نیروهای امنیتی در فرماندهی عملیات بغداد توانستند یک خودروی مرسدس بنز بمب‌گذاری شده بدون پلاک را در منطقه نهروان کشف کنند.

به نقل از اعلام الحربی؛ نیروهای عراقی با تلاش یگان‌های مهندسی موفق شدند بدون وقوع هیچ‌گونه حادثه‌ای، این خودروی بمب‌گذاری شده را خنثی کنند.

منابع نظامی عراق اعلام کردند که نیروهای عملیات آزادسازی نینوا (قادمون یا نینوی) توانستند روستای "الامام" غربی را در جنوب منطقه "القیارة" از سیطره تروریست‌های داعش آزاد کنند.

به‌نقل از منابع امنیتی؛ مرکز اطلاعاتی نینوا با انجام عملیات فوری، یک کودک ایزدی به‌نام "نوفة مراد شمو" را در محله "التنک" منطقه «سنجار» آزاد کرد.

نیروهای دستگاه مقابله با تروریسم و ارتش عراق، مجموعه‌ای از عناصر تکفیری داعش را که در بخش قدیمی موصل پنهان شده بودند، بازداشت کردند.

تیپ 110 حشدالشعبی اعلام کرد که در عملیات نیروهای بسیج مردمی، شماری از عناصر تکفیری در 4 منطقه و دو روستای شمال شرق استان دیاله به‌هلاکت رسیدند.

به‌نقل از این منبع، نیروهای حشدالشعبی طی عملیاتی غافلگیرکننده و در جریان تعقیب عناصر تکفیری، حملاتی پی‌درپی را طی سه روز گذشته علیه تروریست‌های داعش در مناطق "وادی ثلاب، وادی غرب، وادی زلو و وادی جفت" صورت دادند.

فرماندهی عملیات دجله اعلام کرد: نیروهای امنیتی مشترک عراق با انجام عملیات نفوذی مداوم در مناطق گوناگون استان دیاله انجام دادند. نیروهای عراقی در ادامه توانستند 5 نفر از عناصر تحت تعقیب داعش را در منطقه بعقوبه بازداشت کنند.

سرهنگ "عماد الزهیری" فرماندهی عملیات سامراء اعلام کرد که نیروهای تیپ 74 عملیات بازگرداندن آوارگان منطقه "زور البوحشمة" را با حضور تعدادی از مسئولان محلی استان صلاح‌الدین اجرایی کردند.

یگان‌های مهندسی ارتش عراق پس از بازرسی و پاکسازی منطقه از بمب‌ها و مواد منفجره کارگذاشته شده، شرایط را برای بازگشت شهروندان عراقی آماده می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار