امام جمعه «نودژ»:

ولایت مداری شهدا برگرفته از مکتب عاشورا است

حجت‌الاسلام «رضا احمدی نیک» گفت: ولایت مداری شهدا برگرفته از مکتب عاشورا و راه امام حسین (ع) است و یکی از بارزترین ویژگی شهدا بصیرت و تکلیف مداری آنان بود.
کد خبر: ۲۴۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ - 20July 2017
ولایت مداری شهدا برگرفته از مکتب عاشورا استبه گزارش دفاع پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «رضا احمدی نیک» صبح امروز (پنج‌شنبه) در آیین تدفین شهدای گمنام شهر «نودژ» گفت: خدای عزوجل را شاکریم که امروز شاهد حضور غیر قابل توصیف مردم انقلابی و ولایتمدار «نودژ» در مراسم استقبال و تشییع پیکرهای مطهر 3 شهید گمنام دفاع مقدس بودیم و به‌واقع همه، امروز ناظر بودیم و دیدیم که شهدا زنده‌اند و نام و یاد آن‌ها در دل‌ها جاودان است.

وی افزود: حضور بی‌مانند و غیرقابل توصیف مردم ولایت‌مدار در مراسم استقبال، تشییع و تدفین پیکر مطهر این سه شهید عالی‌قدر، نشانه قلب پاک و خدایی این مردم، و عشق و ارادت و دلبستگی‌شان به شهدا، نظام و ولایت است که مسلماً اجر و پاداش آن در نزد خداوند متعال و خود شهدا محفوظ خواهد ماند.

حجت‌الاسلام احمدی نیک تصریح کرد: بی‌شک این حضور و شکوه نعمتی است که باید به خاطر آن به درگاه باری تعالی سجده شکر به جای آورد و به راستی این مردم با این استقبال بی‌نظیر خود از شهدا، نشان داده‌اند که فرهنگ ایثار و شهادت روز به روز در وجود آن‌ها زنده و پایدارتر گشته و خواهد ماند.
 
وی اظهار داشت: تکلیف و عمل به هنگام بر اساس تکلیف مسیر شهدا بوده که دنباله‌روی ما از این ویژگی شهدا باعث پیروزی ملت ما در فتنه‌ها شده و می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مسئله ولایت مداری شهدا، برگرفته از مکتب عاشورا و راه امام حسین (ع) است و این شهیدان عزیز، برای همیشه زنده و ناظر بر اعمال ما هستند و میزان و عیار ولایت مداری ما را می‌سنجند و فردای قیامت شهادت و گواهی می‌دهند.

احمدی نیک اظهار داشت: متأسفانه در برخی از مردم و مسئولین، مسئله «ولایت شعاری» بر «ولایت مداری» غلبه پیدا کرده و نباید از ولایت فقیه به‌عنوان نردبان برای رسیدن به مقاصد و مطامع شخصی و دنیوی خود استفاده کنیم.

وی یکی دیگر از ویژگی شهدا را پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) دانست و افزود: نکته قابل تأمل زندگی شهدا، سازش ناپذیری در برابر دشمنان اسلام بود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها