ایوبی در گفتگو با دفاع پرس گفت:

جامعه هنری فردی متین و با وقار را از دست داد/ کاسه‌ساز از دلبستگان سینمای دفاع مقدس بود

رئیس سابق سازمان سینمایی کشور گفت: مرحوم کاسه‌ساز از دلبستگان به هنر سینما، هنر دینی، ارزشی و دفاع مقدس بود و دوست می‌داشت تا در این زمینه‌ها قدمی بردارد که در این ضایعه، جامعه هنری یک فرد آرام و متین و با وقار را از دست داد.
کد خبر: ۲۴۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۲ - 21July 2017
جامعه هنری فردی متین و با وقار را از دست داد/ کاسه‌ساز از دلبستگان سینمای دفاع مقدس بود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، روز چهارشنبه جامعه سینمایی کشور به داغ حبیبی نشست که دغدغه ارزش ها و جنگ را در دل داشت. او چشمانش را بست تا سینمای ایران بی حبیب شود. به همین منظور خبرنگار دفاع پرس گفتگوی کوتاهی را با ایوبی رئیس سابق سازمان سینمایی کشور ترتیب داد که شرح آن در زیر می آید.

دفاع پرس: لطفا درباره شناختی که از مرحوم کاسه‌ساز در دوره مسئولیت خود پیدا کردید بفرمائید.

در وهله اول فوت آقای کاسه‌ساز را به جامعه هنری تسلیت عرض می‌کنم. بنده از روزهای اولی که قبول مسئولیت کردم، با تنش‌هایی میان هنرمندان روبرو بودم. همانطور که می‌دانید آن دوره همزمان بود با اختلافاتی که بین خانه سینمای یک و خانه سینمای دو بوجود آمده بود.

مرحوم کاسه‌ساز هم به عنوان مسئول خانه سینمای دوم در حل آن مناقشه ـ که یکی از درخواست های جامعه سینمایی کشور بود ـ جزو کسانی بود که همدلی و همراهی زیادی را مبذول داشت. در همان موضوع چندین جلسه با ایشان و افراد دیگر داشتیم که با همراهی و مساعدت فراوان ایشان روبرو شدیم. در همین برخوردها هم بنده و هم دیگر دوستان، جز ادب و احترام و صبوری ندیدیم.

دفاع پرس: دغدغه‌های ایشان را در حوزه سینما در چه زمینه‌هایی یافتید؟

ایشان از دلبستگان به هنر سینما، هنر دینی، ارزشی و دفاع مقدس بود و دوست می‌داشت تا در این زمینه‌ها قدمی بردارد که در این ضایعه، جامعه هنری یک فرد آرام و متین و با وقاری را از دست داد؛ ایشان هم چون سایر دوستان همدل، دغدغه پیشرفت سینما به خصوص سینمای دینی و دفاع مقدس را داشت و در انتخاب پروژه‌هایش در درجه اول به این مسائل می‌اندیشید.

دفاع پرس: شما پیش از ارتباط‌هایتان با ایشان برای حل سوءتفاهمات، آشنایی بیشتری نیز با ایشان داشتید؟

متاسفانه تا پیش از مسئولیت توفیق همکاری و آشنایی با ایشان را نداشتم. شروع آشنایی و ارتباط بنده با ایشان به همان ایام حل سوءتفاهمات خانه سینما برمی‌گردد و درگذشت ایشان برای ما ناباورانه بود، چرا که فکر نمی‌کردیم ایشان که با این علاقه و انگیزه و انرژی مسائل مختلف را در سینما پیگیری می‌کند به این زودی از میان ما برود لذا این رفتن‌ها پیام روشنی برای همه ما دارد که سرمایه عمر بسیار اندک است و رفتن همه ما به همین سرعت خواهد بود، لذا باید از فرصت‌ها استفاده کنیم تا میراث فرهنگی کشور را اعتلا ببخشیم.

دفاع پرس: در پایان پیام خاصی اگر دارید بفرمایید.

آنچه که برای من جای تاسف دارد ‌این است که، دوستانی که با هم همدل هستند گاهی انرژی و توانشان را صرف اختلافات و سوءتفاهمات می‌کنند، از این رو وقتی که در جریان اختلافات خانه‌های سینما، این دوستان را رودروی هم نشاندیم به این نتیجه رسیدند که چقدر دغدغه‌های مشترکی دارند که بخشی از توانشان در این سوءتفاهمات هدر رفت بنابراین باید فرصت‌ها را مغتنم شمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها