صبح امروز؛

مراسم وداع با حبیب سینمای ایران برگزار شد

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد «حبیب الله کاسه‌ساز» صبح امروز با حضور شخصیت‌های فرهنگی، هنری و رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ - 21July 2017
مراسم وداع با حبیب سینمای ایران برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم تشییع پیکر مرحوم «حبیب الله کاسه‌ساز» کارگردان و تهیه‌کننده سینمای انقلاب و دفاع مقدس صبح امروز از مقابل ساختمان شماره 2 خانه سینمای ایران آغاز شد.
 
در این مراسم شخصیت‌های فرهنگی، هنری و از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز حضور داشتند.
 
مرحوم کاسه‌ساز متولد سال ۱۳۴۱ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته‎ فیلمنامه‌نویسی از دانشکده‎‎ سینما و تئاتر دانشگاه هنر بود. وی همچنین در فیلم‌هایی چون «پرواز در نهایت» (۱۳۶۹)، «هور در آتش» (۱۳۷۰)، «آخرین مرحله» (۱۳۷۴) و ...  به عنوان بازیگر حضور داشته و کارگردانی فیلم «کارناوال مرگ» (۱۳۸۷) را نیز در کارنامه هنری‌اش دارد.

این هنرمند فقید، تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی نظیر «پرنده‎باز کوچک» و «زندانی 707» (۱۳۸۰)، «نبات داغ» 1381، «او»، «کنار رودخانه» و «مزرعه پدری» (۱۳۸۲)، «پروانه‌ای در مه» (۱۳۸۴)، «اخراجی‌ها ۱ و ۲» (۸۷ - ۱۳۸۵)، «ریسمان باز» ۱۳۸۶، «نظام از راست» (۱۳۸۷)، «مأموریت تهران» (۱۳۸۹) و همچنین مجموعه‎های «درچشم باد» (۸۷ - ۱۳۸۲)، «فوق سری» (۱۳۹۳) و ... را بر عهده داشته است.

وی همچنین به عنوان مجری طرح، مدیر تولید، مدیر تدارکات و سرمایه‌گذار نیز سابقه‎ فعالیت داشت. از جمله سوابق اجرایی کاسه‌ساز، می‌توان به مديریت توليد و پشتيبانی امور سينمايی وزارت ارشاد، مديرعاملی انجمن سينمای انقلاب و دفاع مقدس، عضویت در هيأت‌مديره انجمن سينمای جوان ايران، عضویت در شورای عالی جوانان و عضویت در هیأت‌مدیره شهرک سینمایی دفاع مقدس اشاره کرد.  

کاسه‌ساز در طول فعالیت هنری خود، برنده جوایز مختلفی نیز بوده است،‌ از جمله: برنده جایزه «سینه‌کید» بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم سینه‌کید از دوره شانزدهم (هلند) رد سال 80 برای فیلم «پرنده‌باز کوچک»، برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان از دوره شانزدهم در سال 80 برای فیلم «نوروز»، برنده جایزه بهترین تهیه‌کنندگی جشنواره فیلم فجر (بخش جنبی ـ سازمان میراث فرهنگی) از دوره بیست و دوم در سال 82 برای فیلم «او»، برنده جایزه ویژه بهترین فیلم جشنواره دفاع مقدس از دوره دهم در سال 82 برای فیلم «مزرعه پدری»، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم فجر از دوره بیست و پنجم در سال 85 برای فیلم اخراجی‌ها.
 
وی صبح روز چهارشنبه (28 تیر) پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار