سردار نقدی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«کاسه‌ساز» سینما را وسیله می‌دانست نه هدف

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: «حبیب‌الله کاسه‌ساز» به یک آرمان متعالی معتقد بود و سینما را نه هدف بلکه وسیله‌ای برای تعالی آرمان‌هایش می‌دانست.
کد خبر: ۲۴۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ - 21July 2017
کاسه‌ساز سینما را وسیله می‌دانست نه هدفسردار «محمدرضا نقدی» معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس درباره شخصیت فرهنگی زنده یاد «حبیب‌الله کاسه‌ساز» اظهار داشت: مرحوم کاسه‌ساز برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ایستادن بر سکوی مبارزه با ظلم و جور وارد عرصه سینما شد. او پیام و هدف داشت. به یک آرمان متعالی معتقد بود و سینما را نه هدف بلکه وسیله‌ای برای تعالی آرمان‌هایش می‌دانست. او طی این سال‌ها بدون ذره‌ای انحراف ایستادگی کرد و به راهش ادامه داد و مقاومت کرد. کاسه ساز با همین روحیه خستگی ناپذیرش آثار ارزشمندی را تولید کرد.

وی در ادامه افزود: قطعا هر کسی با نیات و اعمالش سنجیده می‌شود. کاسه‌ساز به عشق شهدا فیلم ساخت و قطعا با شهدا محشور خواهد شد. او دغدغه اسکار و کن و ... را نداشت، او تنها به جهاد در راه خدا به وسیله سینما فکر می‌کرد.

سردار نقدی در پاسخ به این سوال که برای انتقال دست‌آوردهای کاسه‌ساز و تربیت تهیه‌کنندگان انقلابی چه باید کرد؟ توضیح داد: با همان نیتی که کاسه‌ساز اقدام کرد باید پیش رفت. نسل جوان اگر با این هدف وارد شوند قطعا موفق خواهند شد. نه به دنبال شهرت باشند نه درآمد و نه اهداف جناحی و سیاسی؛ تنها به آرمان الهی فکر کنند. اگر تهیه‌کنندگان جوان با این هدف وارد عرصه سینما شوند قطعا موفق خواهند بود، مثل کاسه ساز که در کارنامه او آثار ارزشی و تعالی بخش دیده می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در خصوص آثار کاسه‌ساز در زمینه دفاع مقدس گفت: آثار کاسه ساز بسیار به حقایق و واقیت‌های جنگ تحمیلی نزدیک بود. او سعی کرده بود جنگ را بدون آرتیست‌ بازی و افسانه سرایی منعکس کند. هر چند کاسه‌ساز این آثار را در مقام تهیه‌کننده تولید کرده است نه کارگردان اما به وضوح اثر کاسه ساز در این آثار دیده می‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار