در جریان تظاهرات در روز خشم؛

حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها ۲ شهید و ۳۰ زخمی برجای گذاشت

نظامیان صهیونیستی به‌سمت نمازگزاران فلسطینی در منطقه «جبل‌المکبر» تیراندازی کرده‌اند که طی آن یک جوان فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۳۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۲۴۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ - 21July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، نظامیان صهیونیستی به فلسطینی‌ها در «روز خشم» حمله کرده و آن‌ها را سرکوب کردند.

در همین راستا، منابع محلی اعلام کردند که نظامیان صهیونیستی به سمت نمازگزاران فلسطینی در منطقه «جبل‌المکبر» تیراندازی کرده‌اند که طی آن یک جوان فلسطینی به نام «محمد محمود شرف» به شهادت رسیده و بیش از ۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین فلسطینی زخمی شده در منطقه راس العمود در قدس بر اثر شدت جراحات شهید شد.

درگیری های شدیدی هم در دیگر مناطق قدس به وقوع پیوسته است. با شهادت این ۲ جوان شمار شهدای انتفاضه قدس به ۳۴۲ نفر افزایش یافت.

همچنین بر اثر شلیک گلوله های لاستیکی توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس۲۰ فلسطینی در قدس زخمی شدند. برخورد گلوله لاستیکی به چشم یکی از نمازگزاران فلسطینی موجب جراحت شدید وی شد.

بنیاد دینی الازهر مصر در فراخوانی جهانی و فوری خواستار نجات مسجد الاقصی از طرح های اشغالگران رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس و سلطه بر اولین قبله مسلمانان جهان شد.

در عین حال برخی منابع اعلام کردند که دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی خواستار برچیدن گیت های الکترونیکی در مقابل دروازه های مسجدالاقصی شد.

هزاران اردنی در «امان» پس از نماز جمعه و در حمایت از فلسطینیان به خیابانها آمده و تظاهرات کردند.

هزاران نفر از مردم استانبول نیز پس از پایان نماز جمعه در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی تظاهرات کردند و خواستار حمایت از فلسطینی ها در قدس شدند.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها