مشخصات فنی و تخصصی ایران ۱۴۰؛ هواپیمای سانحه دیده را بهتر بشناسید + عکس

هواپیمایی که صبح امروز در تهران سقوط کرد، یک هواپیمای اوکراینی‌الاصل است که توسط شرکت هواپیماسازی هسا با نام ایران ۱۴۰ تولید شده است.
کد خبر: ۲۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶ - 10August 2014

مشخصات فنی و تخصصی ایران ۱۴۰؛ هواپیمای سانحه دیده را بهتر بشناسید + عکس

به گزارش دفاع پرس، صبح امروز یکشنبه یک فروند هواپیمای ایرانی در حوالی محدوده شهرک آزادی سقوط کرد. این هواپیما از فرودگاه مهرآباد تهران در حال عزیمت به سمت طبس بوده که در حین بلند شدن از فرودگاه مهرآباد دچار سانحه شده و اندکی پس از پرواز، دم و بخشهایی از بال هواپیما از بدنه جدا شده و در حوالی تهرانسر سقوط کرده و سپس، خود هواپیما نیز در منطقه شیشه مینا - شهرک آزادی سقوط میکند.

طبق آمار منتشره تا لحظه انتشار این خبر، در این حادثه تاکنون 48 تن کشته شدهاند که 8 نفر از آنها کادر پرواز هستند. البته 3 نفر نیز از هواپیما به بیرون پرتاب شدهاند که هر سه به بیمارستان منتقل شدهاند اما رئیس اورژانس گفته که میزان سوختگی این 3 مجروح، بالاست.

حمید حبیبی معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری، این هواپیما را از مدل هواپیماهای ایران 140 که در اختیار شرکت سپاهان ایر بوده، اعلام کرده است.

او گفته است، "صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری ایران 140 که در ساعت 9:18 دقیقه در مسیر تهران - طبس پرواز کرده بود، دچار سانحه شد. شماره ثبت این هواپیما نیز EP-GPA بوده است."

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار