یادداشت/ «مجتبی امانی»

داعش و عزیمت به مصر و فلسطین

مفتی گروه تروریستی داعش از فلسطین هم نام برده است. بدون‌شک منظور او مبارزه با رژیم صهیونیستی نیست. به نظرم او عامدانه مصر و فلسطین را در کنار هم قرار داده و می‌داند راه مطمئن ورود به فلسطین اشغالی از مصر و مرز «رفح» است.
کد خبر: ۲۴۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲ - 21July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «مجتبی امانی»، دیپلمات سابق ایران در مصر نوشت: تلویزیون عراق به نقل از مفتی داعش گفته است که او از عناصر خارجی این گروه خواسته تا به «سرزمین موعود» در مصر و فلسطین بروند.

پرونده داعش در عراق و سوریه در حال بسته شدن است و عناصر خارجی این گروه غالباً شهروندان اروپا هستند که یا باید به کشورهایشان بازگردند و یا راهی کشور دیگری شوند تا اوضاع آنجا را به هم بریزند.

همچنین با سد شدن راه ورود عناصر خارجی داعش به عراق و سوریه، دستگاه‌های امنیتی اروپا یا باید کشور دیگری برای عزیمت این تروریست‌ها پیدا کنند و یا تهدیدات امنیتی داعشی‌ها را در شهرهای اروپایی پذیرا باشند.

بهترین گزینه برای گسیل آنان به مناطق دیگر، می‌تواند مصر باشد. مصر این ظرفیت را دارد که در خط مقاومت علیه رژیم صهیونیستی قرار گیرد و لذا باید دچار مشکلات امنیتی شود.

مفتی گروه تروریستی داعش از فلسطین هم نام برده است. بدون شک منظور او مبارزه با رژیم صهیونیستی نیست. به نظرم او عامدانه مصر و فلسطین را در کنار هم قرار داده و می‌داند راه مطمئن ورود به فلسطین اشغالی از مصر و مرز رفح می‌باشد. مرزهای اردن و لبنان به سختی می‌تواند مورد استفاده آنان قرار گیرد؛ ضمن آنکه داعش هیچگاه به اقدامی علیه رژیم صهیونیستی دست نخواهد زد.

داعش با هدایت دستگاه‌های امنیتی غربی، عبری و عربی قصد دارد از طریق مصر وارد غزه شود تا حماس را با یک مشکل امنیتی شدید مواجه کند. نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای قطع محور مقاومت در عراق و سوریه ناکام ماند و اکنون آنها می‌خواهند بخشی از این محور را در غزه دچار تهدید کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها