معاون اول قوه قضاییه در تجمع قضات در حمایت از مردم مظلوم غزه

اسرائیل باید محاکمه شود

معاون اول قوه قضائیه گفت: قضات، حقوقدانان و کارمندان دستگاه قضایی کیفرخواست بلندی همراه با اسناد علیه رژیم صهیونیستی را تهیه کرده و خواستار محاکمه این رژیم جعلی شدند.
کد خبر: ۲۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱ - 10August 2014

اسرائیل باید محاکمه شود

به گزارش "دفاع پرس" حجتالاسلام "سید ابراهیم رئیسی" در تجمع  قضات و کارمندان بسیج دستگاه قضا در حمایت از مردم مظلوم غزه و انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی گفت: اگر چه این تجمع اعلام وفاداری با مردم غزه و انزجار از رژیم صهیونیسیتی است ولی روی سخن آن با دادگاه لاحه و مجمع عمومی سازمان ملل است.

هدف از این تجمع این است که نگاهی صرفاً حقوقی به پدیده نسلکشی توسط رژیم غاصب صهیونیستی داشته باشیم و این نظر یک حقوقدان منصف نسبت به این وقایع چیست؟
 
معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: آیا موضوع نسل کشی و جنایات علیه بشریت مصداق تمام و کمال کشتن کودکان و نقض کنوانسیونها و میثاقهای بینالمللی نیست؟ مجازات کسی که 500 کودک را بکشد چیست و چرا دادگاه بینالمللی به آن اعتراض نمیکند.
 
رئیسی ادامه داد: گزارش 576 صفحهای قاضی گلدستون درباره جنگ 22 روزه غزه گواه بر جنایات هولناک اسرائیل است اما دادگاه بینالمللی در مقابل آن چه عملی انجام داد.
 
وی بیان داشت: یک سخن با عزیزان فلسطینی مردم غزه و جنوب لبنان داریم و آن سخن همان سخن سید عباس موسوی در دیدار با امام راحل است که به همه آموخت در مقابل رژیم متجاوز اسرائیل تنها راه، راه مقاومت است که این جریان تبدیل شد به تشکل حزبالله و عقبنشینی اسرائیل از لبنان.
 
رئیسی گفت: قضات، حقوقدانان و کارکنان دستگاه قضایی کیفرخواست بلندی را همراه با اسناد و مدارک تهیه کردهاند که در آن به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اشاره شده است و باید آن در دادگاههای بینالمللی مورد بررسی قرار گرفته و بر طبق آن اسرائیل محاکمه شود.
 
وی خطاب به وزارت امور خارجه اصلاح کرد: از وزارت امور خارجه درخواست میکنیم که با رایزنیهای دیپلماتیک سخن این حقوقدانان و کیفرخواست در دادگاههای بینالمللی دنبال کنند و از حقوقدانان آشنا به قواعد حقوقی بینالمللی در این راه کمک گیرند.
 
وی اذعان کرد: حقوقدانان مجامع بینالمللی در عالم بدانند جمعیت حقوقی و قضایی ایران سرسختانه خواستار محاکمه کیفری رژیم غاصب صهیونیستی است.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار