دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های ایرانی

فرماندهان نیروهای مسلح اعلام کرده‌اند که در صورت اعمال تحریم علیه سپاه و هم ردیف شمردن این نهاد با گروه‌های تروریستی، آمریکا باید پایگاه‌هایش را تا عمق هزار کیلومتری ایران جمع کند.
کد خبر: ۲۴۸۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ - 22July 2017
پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های ایرانی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روز یک‌شنبه 26 تیر در جمع فرماندهان نیروی زمینی سپاه گفت که هم‌ردیف شدن سپاه با گروه‌های تروریستی توسط آمریکا ریسک بزرگی برای پایگاه‌های آن کشور در منطقه است. سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه نیز دو روز بعد در همان جمع تاکید کرد که آمریکا در صورت تحریم سپاه باید پایگاه‌های خود را تا عمق هزار کیلومتری ایران جمع کند.

سخنان این دو فرمانده ارشد نیروهای مسلح بازتاب بسیاری در رسانه‌های جهان داشت و نشریه آمریکایی «نیوزویک» نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران ایران با سخنان خود ضربه‌ای محکم به تحریم‌های بیشتر دولت آمریکا علیه کشورش زد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کشور فرامنطقه‌ای آمریکا در بیشتر کشورهای غرب آسیا پایگاه نظامی دارد که مهمترین این پایگاه‌ها در کشورهای عربی عربستان، کویت، قطر، بحرین، عمان و امارات و افغانستان قرار دارد و تمامی این پایگاه‌ها در تیررس موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد بالستیک ایران قرار دارند. همچنین ایران می‌تواند با در اختیار داشتن موشک‌های کروز بسیاری از اهداف و مواضع آمریکایی‌ها را در جنوب خلیج فارس مورد اصابت قرار دهد.

عملیات لیله القدر سپاه که در ماه رمضان سال جاری و در پاسخ به حمله تروریستی داعش انجام شد، نشان داد که موشک‌های بالستیک ایرانی می‌توانند اهداف در ابعاد 20 در 30 متر را با دقت مورد اصابت قرار دهند و این ادعا که قبلا در آزمایشات موشکی مطرح می‌شد و برخی باور نمی‌کردند به اثبات دشمنان رسید.

گفتنی است که سپاه موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و میان‌برد را در راستای مقابله با تهدیدات و هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکا در منطقه طراحی کرده است و طی سال‌های اخیر با رونمایی و تولید برخی از موشک‌ها، زنجیره‌ موشک‌های بالستیک خود را تکمیل کرد تا بتواند با هر نوع تهدیدی و در هر نقطه‌ای مقابله کند.

سخنان هفته گذشته سرلشکر باقری و سردار جعفری در پی تحریم‌ ایران و سپاه توسط آمریکا، زنگ خطر را برای پایگاه‌های آمریکا در منطقه به صدا در آورده است و فراوانی این پایگاه‌ها در منطقه، گزینه‌های متعددی را برای مورد هدف قرار دادن توسط موشک‌های ایرانی فراهم آورده است.

سرلشکر جعفری عنوان کرده است که پایگاه‌هایی که تا عمق هزار کیلومتری قرار دارند، اهداف ایران هستند. از این رو پایگاه‌های آمریکا در عربستان تا نزدیکی دریای سرخ و تمامی پایگاه‌های آمریکا در کویت، قطر، بحرین، عمان و امارات در تیررس موشک‌های ایرانی قرار دارند.

انتهای پیام/211

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
در لید خبر یک اشتباه وجود دارد. به جای «تا عمق هزار کیلومتری» باید بنویسید از «تا شعاع هزار کیلومتری». «عمق» مربوط به داخل خاک خودمان یا داخل خاک یک کشور همسایه است. اما برای خارج از مرزهای کشورمان باید از واژه «شعاع» استفاده کنید.
نظر شما
پربیننده ها